A fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt a Metro Kft. egyik, idén januári akcióját népszerűsítő reklámújság - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Emiatt a nagykereskedelmi társaságnak 5 millió forint bírságot kell fizetnie.
A német tulajdonban álló, országszerte 13 áruházat működtető Metro Kft. ez év január 3.-9. között "Best of Metro" néven tartott akciót. Ennek során különböző műszaki cikkeket (LCD televízió, kondigép, mosógép stb.) kínált kedvezményes áron. Az akcióról reklámújságjaiban és internetes oldalán tájékoztatta a fogyasztókat.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy az akció több ponton is megtévesztő volt a fogyasztók számára. A hirdetett időszakban több áruházban az egész akció ideje alatt nem lehetett megvásárolni az akciós termékeket. Más esetben pedig volt ugyan indulókészlet, ám ez olyan irracionálisan alacsony volt, hogy a reklámozási időszak elején máris készlethiány alakult ki.
A GVH szerint ez a magatartás megtévesztő, hiszen a reklámújságok azt ígérték, hogy az adott termékek a megjelölt időszakban elérhetőek lesznek. Az persze nem várható el a kereskedelmi vállalkozásoktól, hogy a készletek magasan tartásával minden körülmények között elkerüljék az áruhiányt, ám az mindenképpen a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az akciós terméket egyátalán nem lehet megvásárolni az akció ideje alatt, vagy már az akció elején elfogy az irreálisan alacsony indulókészlet miatt.
A tapasztalatok szerint ugyanis a reklámozott termékek zömét az akciós időszak elején értékesítik a kereskedők, ezen belül is kiemelkedő súlya van a legelső napnak. Az is tény, hogy az akciókról adott hirdetések alkalmasak a fogyasztók áruházba történő becsábítására. Márpedig a reklámokkal becsábított fogyasztók vásárlásai nem szorítkoznak az akciós termékekre, így reklámkampánynak forgalomnövelő hatása is van.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindezek miatt akciójával a Metro Kft. megtévesztette a fogyasztókat, ezért a GVH 5 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte. A bírság összegét növelte, hogy a magyar piac egyik legnagyobb kereskedelmi vállalkozása követett el jogsértést, reklámújságjai jelentős vevőkört értek el. Ráadásul a Metro ellen már folyt GVH eljárás, így pontosan tudnia kellett, milyen követelményeket kell teljesítenie, amikor meghirdet egy akciót. Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a megtévesztő tájékoztatás rövid időre vonatkozott, a kifogásolt magatartás kevés termékre terjedt ki és az áruházak szűk körét érintette.
Forrás: Gazdasági Versenyhivatal Kommunikációs Csoport
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








