Az akciós újságok, azaz leafletek piacának fejlődése továbbra is töretlen - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Leaflet Monitorának legfrissebb jelentéséből. A kereskedők által még mindig az egyik leghatékonyabb marketingeszköznek tekintett hirdetési eszközben a saját márkás termékek aktivitása továbbra is növekvő tendenciát mutat és a legtöbb itt hirdetett termék még mindig az élelmiszerkategóriákból kerül ki.
A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát. A legnagyobb hirdetők évek óta, így 2007-ben is a több kategóriában érdekelt multinacionális gyártók és forgalmazók voltak. A beszállítók terén a hirdetések számát tekintve az élen nem történt változás, azonban a 2007-es év már az egyik áruházlánc sajátmárkás termékeinek második helyezését hozta.
A sajátmárkás termékek aktivitása továbbra is növekvő tendenciát mutat az akciós kiadványokban és a boltokban egyaránt. A saját márkás termékek jelenléte az élelmiszerek, majd a zöldség- és gyümölcskonzervek, a felvágottak és üdítőitalok kategóriájában a legerőteljesebb.
A kategóriákat tekintve továbbra is az élelmiszerek a legjelentősebbek, 2007-ben a hirdetett termékek 37,6 százaléka volt élelmiszer. Összességében változatlanul az FMCG termékek adják a hirdetett termékek közel felét (49,8 százalék).
Az élelmiszer kategórián belül évek óta az első az ital- és a húsáru kategória, mely a legtöbb lánc leafletjében több oldalt is elfoglal. Tehát húsáru hirdetésekkel az esetek több mint egyharmadában a hipermarketek leafletjeiben találkozhatunk, míg az italok esetében a C+C áruházak kiadványai szerepelnek az élen.
A vegyi áruk terén a versenybe a hipermarket (7929 db) és a drogéria (7873 db) mellett a cash & carry (7922 db) is beszállt és rögtön átvette a második helyet a hipermarketek mögött. A vegyesboltok (5264 db) jelentősen lemaradva a negyedik helyet szerezték meg, és megállapíthatjuk, hogy sem a diszkontokban (2240 db), sem a szupermarketekben (1491 db) nem ez a leghangsúlyosabb kategória.
A hirdetett kategóriák aránya a termékek száma szerint:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Forrás: GfK Leaflet Monitor
Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan a non-food termékek egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a kereskedelmi láncok kiadványaiban. Ezt bizonyítja az is, hogy sok kereskedő és áruházlánc már külön leafletet jelentet meg a számukra. Emellett továbbra is igen hangsúlyos szerepet játszanak a non-food termékek az egyes kiadványokban. A két legjelentősebb árucsoport évek óta a barkácsáruk, és az elektromos áruk piaca. Ebben a két kategóriában a 2007-ben mért hirdetések száma (78806 db termék) több mint kétszerese a hirdetett vegyi árukénak, és évről-évre biztosítja magának az előkelő második helyet az élelmiszerek után.
A barkácsáruk esetében a kert, növények (10426 db termék), valamint az építkezés (10226 db) kategória emelkedik ki. Ez azért érdekes, mert mindkét árucsoportban szezonális termékek szerepelnek, melyeket leggyakrabban szezonális kiadványokban hirdetnek. E kategóriák mégis kétszer akkora mennyiségben jelennek meg az akciós újságok hasábjain, mint a többi alkategória.
Az elektromos áruk kategóriáján belül legnagyobb arányban háztartási elektromos cikkeket népszerűsítettek összesen 15576 db terméket hirdettek ebben a kategóriában. Ezt követi a szórakoztató elektronika közel 11000 db hirdetéssel. Érdekes módon 2008 I. félévében sem sikerült a szórakoztató elektronikának átvenni az első helyet, pedig az előrejelzések alapján várható volt némi fellendülés a labdarúgó Európa Bajnokságnak köszönhetően, de ez hirdetési számokban nem mutatkozott meg.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.