A napokban tette közzé az Európai Unió fogyasztóvédelmi biztosa a félidei jelentést arról az uniós vizsgálatról, melyben az EU 15 nemzeti hatósága, valamint Norvégia vett részt és amely a repülőjegyet árusító honlapok félrevezető reklámjai és tisztességtelen eljárásai ellen irányult. Az ellenőrzött 386 honlapból 137 sértett meg valamilyen uniós fogyasztóvédelmi jogszabályt, ezek felét azonban már korrigálták.
A jelentés szerint "súlyos és tartós problémák" állnak fenn az ágazatban, amit az is mutat, hogy minden harmadik online módon repülőjegyet foglaló utast félrevezetnek, átejtenek az jegyértékesítők. A vizsgálat lezárására jövő év május 1-jén kerül sor.
A vizsgálat elsősorban a félrevezető árazásra, a meghirdetett ajánlatok igénybevehetőségére és a tisztességtelen szerződési feltételekre koncentrál, ezek ugyanis a leggyakoribb fogyasztót megtévesztő problémák.
Több honlap esetében előfordul, hogy az árban nem tüntetik fel, illetve csak a fizetési folyamat legvégén, azokat a díjtételeket, amelyek nem opcionálisan választhatók, például adók, foglalási díjak, hitelkártya használat díja, üzemanyagdíj, stb.
Szintén gyakori probléma, hogy a meghirdetett ajánlatok elérhetőségéről, illetve igénybevételének feltételeiről, a foglalási és utazási időszakról nem szolgálnak a légitársaságok, illetve utazásszervezők kellő információval. Azokat a holnaptulajdonosokat is elmarasztalták, ahol a szerződési feltételek a célközönség nyelvén nem voltak elérhetőek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vizsgált honlapokkal kapcsolatban általában több probléma is előállt egyidejűleg, 58 százaléknál félrevezető árazással, 49 százaléknál a szerződési feltételekkel kapcsolatban merült fel probléma, 15 százaléknál pedig az ajánlatok elérhetősége jelentett problémát.
A felmerült gondok nem csak légitársaságok honlapjaival, hanem utazásszervezők, illetve egyéb, jórészt ár-összehasonlító honlapokkal kapcsolatosak. Az alábbi ábrán látszik megoszlásuk: félrevezető árazásért láthatóan elsősorban a légitársaságok felelősek (56%). Az ajánlatok igénybevehetőségének problémájával viszonylag kevesebb honlap érintett, ennél is inkább a légitársaságok voltak a ludasak (12 esetben). A tisztességtelen szerződési feltételek miatt elmarasztalt honlapok esetében már inkább az utazásszervezők voltak többségben (34 esetben).

A vizsgált és jogsértésen tetten ért vállalatok között szerepeltek nagy márkanevek és kevésbé ismert társaságok egyaránt, jogi korlátok miatt azonban a tagállamok többsége még nem hozhatja nyilvánosságra ezek neveit, egyedül Norvégia és Svédország tette meg ez idáig.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


