Hamarosan háromszereplőssé válhat a kólaháború, legalábbis a Red Bull reményei szerint. Az energiaitalával műfajt teremtő osztrák cég a következő néhány hónapban hét országban kezdi meg új üdítője, a Red Bull Cola (RBC) terjesztését, köztük a legnagyobb piacnak számító Egyesült Államokban, ahol júniusban startolnak.
A tesztterep szerepét osztották még Ausztriára, Svájcra, Nagy-Britanniára, Olasz-, Orosz- és Írországra, ahol április végén, május elején lépnek piacra. A magyarországi hivatalos megjelenést egyelőre nem.
A természetes anyagokból készülő RBC-t gyártója a prémiumkólák kategóriába sorolja, erre utal az 1,49 dollárra belőtt kiskereskedelmi ár, ami meghaladja a Coca és a Pepsi hagyományos kóláiét. Csakúgy mint a koffeintartalma, ugyanis a 45 milligrammos koffeintartalma igazi energiabombaként hathat a szervezetre.
A szakértők szerint a Red Bull merész vállalkozásba fogott, hiszen a kólapiac az utóbbi tíz évben folyamatosan zsugorodik az Egyesült Államokban: tavaly a Coca-Cola Classic eladott mennyisége három, a Pepsié 4,8 százalékkal esett vissza. A Coca-Cola és a PepsiCo páros dominanciáját többen próbálták már megingatni - nem sok sikerrel. Ennek egyik magyarázata a tökélyre fejlesztett disztribúcióban keresendő: gyakorlatilag nincs olyan kereskedelmi egység, ahol ne lehetne találkozni termékeikkel. Ezt Richard Branson, a légitársaságairól, lemezkiadójáról és médiaérdekeltségeiről világhírű brit multimilliárdos is igazolhatja, akinek talán az egyetlen üzleti balfogása az volt, amikor pár éve a Virgin Colával akart hadat üzenni a két gigásznak, ráadásul hazai pályán.
Bár Amerikában továbbra is a szénsavas kólafélék a legnépszerűbbek, az energiaitalok piaca szédületes tempóban bővül. Tavaly 30 százalékos pluszt mértek, s a piacvezető Red Bull erre még öt százalékot rátett. Ezzel együtt a két nagy pozíciója megingathatatlan, együttes piaci részesedésük tavaly 74 százalék volt, szemben a Red Bull 0,6 százalékával. Éppen ezért nem is idegesítik magukat túlzottan a váratlan konkurencia miatt. A Red Bull egyébként az előző évet 3,1 milliárd euró bevétellel zárta.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.