Magyarországon tízből hét felnőtt nyilatkozott úgy 2007-ben, hogy az elmúlt tizenkét hónapban nem töltött 5 napnál hosszabb időt üdüléssel. Az utazók főként a határokon belül üdültek, a külföldi úti célok közül legnépszerűbbnek Horvátország bizonyult a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérésének 2007. évi adatai szerint.
A magyarok 73 százaléka - azaz tízből heten - nem üdült az elmúlt évben - állapítja meg a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérése a 2007. évi adatok alapján. Minden tizedik magyar belföldön töltött öt napnál hosszabb időt pihenéssel, három százalék saját bevallása szerint Horvátországba utazott, egy-egy százalék pedig a szomszédos Ausztriában, Romániában, illetve Görögországban vagy Olaszországban pihent.
Az életkori sajátosságok miatt egyébként vélhetően több szabadidővel rendelkező ezüstgeneráció - 50 éves és annál idősebb korosztályban - tagjainak körében némiképp magasabb (80 százalék) azoknak az aránya, akik az elmúlt egy évben nem üdültek. Akik utaztak, azok többsége 50 év felett is Magyarországon (10 százalék) igyekezett kikapcsolódni; a külföldi úti célok közül egy-egy százalékuk jelölte meg a teljes lakosság által is említett desztinációkat.
A felmérés terveket firtató kérdésére adott válaszokból kiderült, hogy honfitársaink 68 százaléka nem is tervez az elkövetkező 12 hónapban 5 napnál hosszabb üdülést. A lakosságon belül a második legnagyobb csoportot azok alkotják, akik az ország határain belül terveznek üdülést (14 százalék), úti célként 2-2 százalék említette Görögországot és Horvátországot, 1-1 százalék pedig Ausztriát és Olaszországot.
Az 50+ korosztályban 77 százalék nem tervez öt napnál hosszabb üdülést, az "ezüstrókák" 9 százaléka pedig belföldön szeretne legalább öt napot pihenéssel tölteni az elkövetkező 12 hónapban. Külföldi célpontok sorában főként Görögországot és Horvátországot említették.

A három legnépszerűbb úti cél 5 napnál hosszabb üdülés céljából az elkövetkező 12 hónapban, valamint az üdülést nem tervezők aránya (az adatok az említések százalékos arányában kifejezve)
Arra a kérdésre, hogy "hogyan szokta megszervezni utazásait, ha 5 napnál hosszabb időre megy el", az emberek 54 százaléka azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni - ez az arány az 50 éves és ennél idősebbek körében 67 százalék. A tízből három magyar felnőtt mindig saját, esetleg családi vagy baráti szervezésben utazik - utazási iroda szolgáltatásait 1 százalék veszi igénybe mindig, és 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy többnyire utazási iroda szervezésében megy üdülni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az aktív pihenés hazánkban még nem igazán elterjedt. Az adatok tanúsága szerint az üdülők 37 százaléka jellemzően a strandolást és napozást választja, tízből hárman várost néznek. Természetjárással és túrázással a felnőttek 17 százaléka pihen öt napnál hosszabb időtartamú üdülései során. A vízi sportoknak (vitorlázás, szörfözés, jet-ski) 6 százalék hódol, kerékpártúrákon 4, vízitúrákon 3 százalék vesz részt és a síelni, vagy snowboard-ozni is mindössze a 15 évnél idősebb felnőtt lakosság 2 százaléka szokott.
Kedvelt időtöltési forma üdüléskor a múzeum- és színházlátogatás, a barátoknál és rokonoknál tett látogatás, de a gyógyfürdők látogatása is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


