Megtévesztette a fogyasztókat a Pécsi Vízmű, amikor azt állította, hogy Pécsett 2007 augusztusától kizárólag ő végezheti a települési folyékony hulladék begyűjtését, elszállítását és kezelését - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Mivel a magatartásnak nem volt érzékelhető piaci hatása, bírság kiszabására nem került sor.
A GVH eljárása azért indult, mert tavaly júliusban a Pécsi Vízmű olyan leveleket küldött ki a fogyasztóknak, amelyek szerint csak ő végezheti a települési folyékony hulladék rendszeres begyűjtését, szállítását és kezelését. A társaság az erről szóló közleményét a honlapjára is felrakta, ahol megtalálható volt a Dunántúli Napló egyik cikke is. A"Szippantás: nagy változások"című írásban az szerepelt, hogy "Pécsett augusztus 1-től kizárólag a Pécsi Vízmű végezheti majd ezt a szolgáltatást".
A GVH vizsgálat megállapította, hogy a pécsi önkormányzat által 2007. áprilisában kiírt közbeszerzési eljárást tényleg a Pécsi vízmű nyerte, így a vállalkozás tíz évig végezheti Pécs belterületén a csatornára rá nem kötött, de ivóvízzel ellátott ingatlanokon a folyékony hulladék gyűjtését és elszállítását. Az e munka elvégzésére vonatkozó helyhatósági szabályok értelmében azonban a kizárólagosság csak a lakossági fogyasztók esetében állt fenn, a gazdálkodó szervezetek nem kötelesek a Pécsi Vízmű szolgáltatásait igénybe venni.
A GVH mindezek ismeretében megállapította, hogy a Pécsi Vízmű megtévesztette a fogyasztókat. A versenyhatóság azonban szükségtelennek ítélte bírság kiszabását, mivel a megtévesztő tájékoztatásnak nem volt piaci hatása, a Pécsi Vízmű pedig az eljárás megindulását követően haladéktalanul felhagyott a jogsértő magatartással.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


