Forrósodó étolaj-ár Miután decemberről januárra elszálltak az árak, az utóbbi hónapban fújhattak egyet a vásárlók, hiszen a további drágulás még várat magára. Legfrissebb bevásárló körképünkből persze azt is láthatjuk, hogy az árak a markáns emelkedést követően elért szinten stabilizálódtak. Az üzletenkénti és termékenkénti bontás persze tartogat érdekességeket: továbbra is őrzi vezető pozícióját a korábban csak pünkösdi királyságra képes hipermarket, az étolaj piacán pedig forrósodik a helyzet: már a lisztet is megelőzte a drágulási listán. Lássuk, hol a legérdemesebb megvásárolni árukosarunkat!
A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi). Olvasóink javaslatára a kosarat májusban kibővítettük a mosóporral és a téliszalámi torzító hatásának csökkentésére már csak fél kilót vettünk belőle.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, így nem állíthatjuk, hogy minden egyéb esetben ugyanez a sorrend alakulna ki a vizsgált kiskereskedelmi egységek között, néhány alább kiemelt érték azonban mindenképp elgondolkodtató.
Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a sorból valamelyest kilógó (nem diszkont és nem hipermarket) Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében fővárosi próbavásárlást végeztünk, az alábbi árak ezek alapján adódnak.
Az üzletenkénti árváltozást vizsgálva megállapíthatjuk, hogy a Metro kosarunkra vetítve 2,8%-os havi áremelése soknak bizonyult ahhoz, hogy versenyben maradjon a legolcsóbb üzlet pozíciójáért, melyet így ismét az Auchan kaparintott meg. A Metro drágulásával majdnem utolérte a Plus-t és a korábbi stabil aranyérmes helyről becsatlakozott a középmezőnybe. Kíváncsian várjuk, meddig tarthat ez a meglepő állapot. A Kaiser's januárban kicsit túlemelte magát, így most visszább vett áraiból, de még így is magasan a legdrágább az összeállításban szereplő vetélytársaitól teljesen eltérő üzleti modellt követő üzlet a kosarunkra vetítve. A lista tetején kezd helyreállni a világ rendje: a Tesco is visszakövetelte a második legdrágább üzlet címét.

Az előző év azonos időszakához képest mért árváltozást bemutató grafikonunkon ezúttal hosszú idő óta először elvesztette drágulási aranyérmét a finomliszt. A trónról az étolaj taszította le, melynek ára hónapról-hónapra jelentős mértékben emelkedik, egy éves távlatban pedig már az 55%-ot is meghaladja a drágulás mértéke.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A következő oldalra kattintva részletesebben is láthatjuk, mi változott és mennyivel, illetve mit hol éri meg beszerezni.
Megvédte elsőségét az Auchan
Az alábbi táblázatok magukért beszélnek, a konkrét árak mellett bemutatják a hó/hó alapú árváltozás mértékét százalékban, termékekre és üzletekre lebontva:

Bárkinél lapulhat egy több tízezret érő játék-kincs: megőrülnek érte a gyűjtők, nagyon könnyű eladni
Egyre több felnőtt kezdett gyűjteni Hot Wheels vagy Matchbox kisautókat, ami új piacot nyitott a kereskedőknek is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


