A régióban egyre nagyobb lendületet vesz a szállodaipar, miközben Magyarországon stagnál. A kelet-közép-európai hotelek egy szobára jutó árbevétele emelkedett a legdinamikusabban, 2006-hoz képest 6,9 százalékkal - írja a Világgazdaság.
Annak ellenére, hogy 2007-ben nem nagyon voltak kiemelkedő események, amelyek vonzották volna a turistákat, Európai növekedésről számolhatott be. Az emelkedés 6,6 százalékos volt, így elérve az egy szobára jutó 85 eurós bevételt. Magyarország ezzel szemben 2007 első 11 hónapjában 58 eurós szobánkénti árat tudott produkálni, ami egy euróval haladja meg mindössze a 2006-os adatokat.
A legdrágább hely Moszkva volt, ahol átlagosan 267 eurót kellett fizetni egy szobáért, második helyen pedig Genf, 260 euróval. A legnagyobb emelkedést Varsó könyvelhette el magának, 13,4 százalékkal bővült 2006-hoz képest.
De persze voltak olyan városok is, ahol csökkenésről számoltak be, mint például Tallinn és Prága esetében, 7,8, és 2,5 százalékkal.

Magyarország ezzel szemben szinte minden tekintetben lemarad a térségtől, a Magyar Szállodaszvetség adatai szerint a szállodák foglaltsága mindössze 68,2 százalék volt, ami csökkentést mutat a 2006-os 69,6 százalékkal szemben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


