Túlságosan széttagolódott a fogyasztóvédelem Magyarországon, amely a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság létrejötte után is megosztott maradt. A valóságban egyedi esetek orvoslásával senki sem foglalkozik, csak közérdekű komoly hibákkal. A vásárlók többsége nincs tisztában azzal, hová fordulhat panaszával jogorvoslatért - írja a Magyar Hírlap.
A fogyasztók sok esetben nem tudják, hogy panaszukkal melyik szervezethez forduljanak, konkrét esetet pedig csak a civil fogyasztóvédők, a békéltető testületek tudnak kezelni. Az egyik legnagyobb probléma az, hogy a jelenlegi jogi környezetben egyéni fogyasztói panaszok esetén a hatóságok általában nem tudnak eljárni.
A panaszok között sok a hírközlési, távközlési szolgáltatással kapcsolatos észrevétel, de a műszaki cikkek minőségét is rengeteg bejelentés kifogásolja. Ugyanakkor egyre több a garanciális jogokkal, reklamációs lehetőségekkel kapcsolatos panasz is. Jellemző az is, hogy a minőségi kifogásról, reklamációról nem készül jegyzőkönyv, és még mindig előfordul az is, hogy a fogyasztók nem olvassák el a pénzügyi, biztosítási szerződések, reklámok kisbetűs részét. Szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy fogyasztói panasz esetén mindenkor vetessünk fel jegyzőkönyvet, mert csak az alapján tudunk jogorvoslatért folyamodni.
Szakértők szerint azonban nem új törvényre lenne szükség: elegendő lenne a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogosítványainak bővítése.
Tavaly a békéltető testületek ügyszáma 3542 volt, ebből 1374 ajánlással végződött, 933 esetben megegyezés született, kilencven kötelezést hoztak, 2397 eset pedig ügydöntő határozattal fejeződött be.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


