Kihez fordulhatunk, ha átverve érezzük magunkat?

Pénzcentrum
2007. szeptember 18. 08:15

Túlságosan széttagolódott a fogyasztóvédelem Magyarországon, amely a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság létrejötte után is megosztott maradt. A valóságban egyedi esetek orvoslásával senki sem foglalkozik, csak közérdekű komoly hibákkal. A vásárlók többsége nincs tisztában azzal, hová fordulhat panaszával jogorvoslatért - írja a Magyar Hírlap.

A fogyasztók sok esetben nem tudják, hogy panaszukkal melyik szervezethez forduljanak, konkrét esetet pedig csak a civil fogyasztóvédők, a békéltető testületek tudnak kezelni. Az egyik legnagyobb probléma az, hogy a jelenlegi jogi környezetben egyéni fogyasztói panaszok esetén a hatóságok általában nem tudnak eljárni.

A panaszok között sok a hírközlési, távközlési szolgáltatással kapcsolatos észrevétel, de a műszaki cikkek minőségét is rengeteg bejelentés kifogásolja. Ugyanakkor egyre több a garanciális jogokkal, reklamációs lehetőségekkel kapcsolatos panasz is. Jellemző az is, hogy a minőségi kifogásról, reklamációról nem készül jegyzőkönyv, és még mindig előfordul az is, hogy a fogyasztók nem olvassák el a pénzügyi, biztosítási szerződések, reklámok kisbetűs részét. Szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy fogyasztói panasz esetén mindenkor vetessünk fel jegyzőkönyvet, mert csak az alapján tudunk jogorvoslatért folyamodni.

Szakértők szerint azonban nem új törvényre lenne szükség: elegendő lenne a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogosítványainak bővítése.

Tavaly a békéltető testületek ügyszáma 3542 volt, ebből 1374 ajánlással végződött, 933 esetben megegyezés született, kilencven kötelezést hoztak, 2397 eset pedig ügydöntő határozattal fejeződött be.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?