Egymilliárd forintos éttermi forgalomra számít az üdülési csekkekből a Magyar Vendéglátó Ipartestület annak apropóján, hogy tegnaptól már néhány független vendéglőben is lehet csekkel fizetni. Az önálló éttermek közül az idén kétszáz szerződhet az üdülési alapítvánnyal - írja a Népszabadság.
Tegnaptól elvileg 55 ezer vendéglátó egység tulajdonosa rohamozhatná meg a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány székházát azt követelve, hogy kapjanak lehetőséget az üdülési csekk beváltására. Az immár sok milliárd forintos piac - az idén csak az első fél évben már 18,5 milliárd forint értékű csekket vásároltak a gazdálkodó szervezetek és 1,7 milliárdnyit adott szociális támogatásként az alapítvány - évről évre bővül, immár majdnem minden tizedik magyarnak van csekkfüzete.
Az éttermi beváltásról már régen megszületett a megállapodás, de mostanáig csupán az alapítvánnyal szerződött 4400 szálláshely közül az a 2088 tudta elfogadni a csekkeket étkezésre - azok, amelyeknek van saját étkezdéjük, éttermük. A vendéglátósok ipartestülete több fórumos egyeztetés után egyelőre kétszáz vidéki étterem nevét tartalmazó listát adott át az üdülési alapítványnak. Mint Háber Tamás, az ipartestület elnöke kijelentette: tudja, hogy a lista összeállítása támadható, de az alapítvány technikai fejlesztésének befejezéséig nem lehet hirtelen sok ezer új elfogadóhellyel bővíteni a beváltók körét. A listán szereplőkért a szakmai testület felelőséget vállal, az viszont már saját döntésük, hogy akarnak-e szerződni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


