Célkeresztben az olcsótelefon: a hívás előtti reklámoké a jövő?

Pénzcentrum
2007. május 29. 16:00

Részesedést vásárolt a Deutsche Telekom az internetes telefónia egyik úttörőjében, a Jajah-ban, melynek innovatív megoldását egy korábbi cikkünkben már részletesen bemutattuk.

Az egyre inkább közvetlen riválissá váló cégbe való befektetés nagyságrendjét nem hozták nyilvánosságra, csak annyit lehet tudni, hogy az Intel és egyéb szereplők együttesen 20 millió dollárt dobtak össze.

A Deutsche Telekom részéről a lépés teljesen racionálisnak tekinthető, hiszen a fogyasztók a vezetékes telefonok kárára egyre inkább a mobilkommunikációt és az olcsó internetes telefonálást preferálják. A választás könnyen indokolható, a Jajah ugyanis technológiájából adódóan igényli a vezetékes vagy mobiltelefon meglétét, hiszen két ilyen készüléket kapcsol össze olcsóbb voip percdíjakkal.

A DT pénzéért betekintést nyer egy dinamikusan fejlődő szegmensbe, valamint alkalma nyílhat a hívások előtti reklámozás tesztelésére, mely a fogyasztók által igényelt díjcsökkenés irányába hathat. A Jajah az ügylet eredményeképpen legitimitást nyer, hiszen az egyik legnagyobb telekomcég ismeri el létjogosultságát.

A Jajah-nak természetesen bőven van még hova fejlődnie, jelenleg ugyanis 2 milliót meghaladó felhasználószáma messze elmarad a piacvezető (igaz teljesen más technológiát alkalmazó) Skype csaknem 200 milliós bázisától.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 15. vasárnap
Jolán, Vid
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?