10 °C Budapest

Megdöbbentő eredmény: havonta két nap céltalan netezés

Pénzcentrum
2007. április 11. 16:00

Mit is keresek? - a feledékenyebbek gyakorta tehetik fel maguknak ezt a kérdést. Újabban azonban az internetezők között is felelhető ez a jelenség, olyannyira, hogy új igét is alkottak a céltalan szörfölés leírására.

Wilfing - vagyis What Was I Looking For, ez az új kifejezés szolgál a linkek, oldalak cél nélküli, végtelen böngészésének leírására. Egy Egyesült Királyságbeli piackutató cég felmérése meglepő tényekre mutat rá, a 2 412 megkérdezett mintegy kétharmada ismerte be, hogy alkalomszerűen szokott céltalanul bolyongani a világhálón.

Sőt a megkérdezettek majd negyede bevallotta, az általuk az interneten eltöltött idő több mint 30 százaléka teljesen értelmetlen. Ez havonta két teljes munkanappal egyenlő. A wilfing legfőbb okozói a webáruházak, melyeket szorosan követnek a hír-, illetve utazási oldalak.

Curt Staker, a Websense elnöke szerint ez természetes következménye annak, hogy a munkacélú, illetve személyes internethasználat közötti határ kezd elmosódni. Egyre többen intézik el személyes ügyeiket az interneten, méghozzá munkaidőben.

Különösen a férfiak számára jelenthet nagy csáberőt a nagy sportesemények szezonja, így például Amerikában a március, mikor a kosárlabda bajnokság kezdetét veszi. A Websense mérései szerint az Egyesült Államokban ebben az időszakban a sportoldalak forgalma 31, az online fogadási oldalaké pedig 56 százalékkal emelkedett.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 13. kedd
Szervác, Imola
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 13. 06:02