Elcsépelt mondás, hogy elég egy jó ötlet és máris milliomos lehet valaki, a brit Alex Tew esete azonban tökéletesen rávilágít arra, hogy egy egyszerű, de briliáns ötlet tökéletes megvalósításával fiatalon is százmilliókat lehet keresni...mindenféle komoly erőfeszítés nélkül! A fiatalember élete első sikeres, 1 millió dollárt hozó weboldala után most indítja második siker-várományos site-ját, mely már most csaknem 300 ezer dolláros bevételnél jár. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg, miben rejlik a titok!
Milliókra váltott pixelek...
21 évesen Alex Tew gyorsan ráébredt arra, hogy főiskolai tanulmányait képtelen saját erejéből és családi segítséggel finanszírozni, viszont semmiképp nem szeretné hatalmas diákhitel-adóssággal kezdeni életét, ha egyszer lediplomázik. A megoldást olyannyira megtalálta, hogy egyetlen év alatt 1 millió dollárt keresett, ezért úgy döntött, nem is bajlódik tovább a tanulással, inkább kiteljesíti vállalkozói önmagát...
Első oldalát, a milliondollarhomepage.com-ot deklaráltan azzal a céllal hozta létre, hogy tanulmányaira gyűjtsön. Az üzleti modell rendkívül egyszerű volt: az oldalt 10x10 pixeles négyzetrácsokra osztotta fel, majd egy pixelt egy dollárért ajánlott megvételre. (A legkisebb vásárolható egység tehát 100 dollárba került, 10x10 pixel alatt ugyanis gyakorlatilag láthatatlan lenne a megjelenítendő kép.)
Kezdetben azzal igyekezett hirdetőket csábítani, hogy egy kis összeg egyszeri kifizetésével az internetes történelem részévé válnak és egyben támogatják egy brit fiatal tanulmányait, mely jó PR-értékkel bírhat. Az igazi érték persze az ötlet eredetiségében rejlett, mely a későbbi fázisban sokak fantáziáját megmozgatta.
A későbbi fázisban, merthogy magától egyetlen jó ötlet sem válik pénztermelő gépezetté: kezdetben a családtagok és közeli ismerősök vásároltak pixeleket támogatásként, amint azonban összegyűlt az első 1,000 dollár, az oldal megalkotója megbízott egy profi stábot, hogy írjanak és küldjenek szét egy olyan sajtóközleményt, melyre ráharap néhány vezető médiaszereplő és híre megy az oldalnak. Miután a BBC érdekességként beszámolt az egyedi kezdeményezésről, már minden magától ment, vírusként járta be a világhálót a hír, hogy létezik egy ilyen oldal.
Magától értetődő módon a jelentős látogatószám maga után vonta a felpörgő hirdetői érdeklődést, így az oldal az első 4 hétben több mint 300 ezer dollárt hozott, 300 ezer pixelnél is nagyobb felület kiárusításával.
Mivel a megvett pixelekre elhelyezett képekre, ikonokra kattintva a látogató eljuthat a hirdető weboldalára, a legtöbb megjelenő a látogatottságának meredek emelkedéséről számolt be, melyhez relatíve kis befektetés is elég volt.
A sikeren felbuzdulva természetesen rengetegen igyekeztek lemásolni az oldalt, az utánzatok azonban az eredetiség és mindenféle plusz hiánya miatt képtelenek voltak hasonló sikert befutni... ezt a pluszt is Alex Tew-nek kellett kitalálnia, lássuk hát!
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az első megtelt, itt az újabb, ami téged is gazdaggá tehet!
A sikeres első kör bebizonyította, hogy ha másért nem, azért gyakran megnéznek az emberek egy oldalt, hogy lássák, miként halad egy kezdeményezés és esetleg irigyen mustrálják, milyen mértékben gazdagodik más. Nincs hát mást tenni, fel kell ajánlani az egyszerű látogatóknak is a meggazdagodás lehetőségét: ezen koncepció köré szerveződött a pixelotto.com.
Az új oldalon az előző mintájára pixeleket vehetnek a hirdetők, ám már darabonként 2 dollárért. Azok a látogatók, akik ráklikkelnek a hirdetésekre ingyenesen regisztrálhatják magukat, így egy klikkel egy esélyt nyernek arra, hogy a site indulása után 13 hónappal tartott sorsoláson óriási pénzt kasszírozzanak. Ez a nyeremény úgy áll össze, hogy minden pixel árából 1 dollár a nyereményalapba megy (a pixel-helyeket tekintve így maximum 1 millió dollár jöhet össze), ezen felül pedig Alex Tew további 100 ezer dollárt ajánl fel a nyertes által megnevezett alapítványnak (elvégre a hirdetők számára a PR-érték továbbra is fontos). A fennmaradó 900 ezer dollárt természetesen zsebreteszi az oldal kitalálója.
Ha véletlenül elsiklottunk volna a "regisztrál" szó felett, véletlenül se tegyük! Gondoljunk csak bele, milyen méretű adatbázist építhet így fel a fiatalember, aki ezzel a körrel gyakorlatilag megalapozhatja a további netes próbálkozásainak sikerét.
Tew az apróságnak tűnő, ám annál lényegesebb dolgokra is odafigyelt: egy ember napi maximum 10-et klikkelhet, hogy kiküszöbölhető legyen a közelmúltban nagy viharokat kavaró klikkeléses csalás. Emellett a játék jogi oldalról is teljesen rendben van, mivel senki nem fizet a nyerési esélyért.
A pixelotto beindulását az eredeti, első oldal támogatása mellett a lastminute.com-mal kötött kereszt-promóciós megállapodás is segíti, melynek keretében az utazási site felajánlja, hogy a pixelotto-s hirdetésére klikkelők közül valaki egy napig milliomosként élhet, Ferrarit vezethet, a Ritz-ben teázhat és egy éjszakát a londoni May Fair hotelben tölthet.
Az új oldalnak több olyan hirdetője van, akik állításuk szerint már most napi szinten több száz átkattintást érzékelnek, ez azonban az eredeti oldal esetében egyes beszámolók szerint sokezres nagyságrendet ért el. Várjuk ki a végét!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.