Világszerte egyre elterjedtebbek a közösségi site-ok, melyek egyre több aggályt vetnek fel. Egy dolog elvitathatatlan: ezen oldalak sikere mögött a legtöbb esetben a lelkes tizenévesek tömegei állnak, akik napról-napra rengeteget klikkelnek az oldalakon, sokat időzve ott, ezáltal felértékelve a hirdetési helyeket és felbecsülhetetlen értékű adatbázist generálva.
A Pew Internet & American Life Project kutatása szerint a tizenévesek több mint fele használja az Egyesült Államokban a WIW-hez hasonló közösségi oldalakat. A megkérdezett 12-17 évesek 55%-a böngészi rendszeresen ezeket a site-okat, közülük azonban 66% azt állítja, nem ad meg magáról semmilyen személyes információt az ismeretlenek számára.
Mint ismeretes, a nagyobb bűnözői csoportok is előszeretettel használják az adatbázisokat, így a szülők mára akár szoftveres úton is igyekeznek kontrollálni gyerekeik világhálós aktivitását.
A kutatás keretében 935, 12 és 17 év közötti fiatalt kérdeztek meg 2006 októberében és novemberében. Az adatok esetében +/- 3 százalékpontos hibahatárral kell számolni. Az eredmények szerint a szóban forgó site-ok legaktívabb tagjai a 15-17 éves lányok, akik elsősorban meglévő kapcsolataik erősítésére használják a közösségi oldalakat. A fiúk főleg flörtölni szeretnek és nem zárkóznak el az új barátok szerzése elől sem.
A megkérdezettek 48%-a napi rendszerességgel látogat el egy közösségi oldalra, 22% pedig naponta többször is visszatér. Az üzemeltetők sikere mögött tehát kétségkívül a rendkívül lelkes tizenévesek állnak, akik aktivitásukkal hihetetlenül attraktívvá teszik az oldalakat a hirdetők számára.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


