Tegnaptól megújult a Magyar Államvasutak (MÁV) és Volán cégek menetrendje. Gyakrabban indulnak intercity (IC) járatok, azonban a Volán cégek 4-8 százalékkal csökkentették helyközi járataik számát - írja a Magyar Nemzet.
A MÁV tájékoztatása szerint a Budapest-Győr-Bécs és a Budapest-Esztergom vonalakon átalakul a vonatközlekedés, mivel megkezdődik az ütemes menetrend kiterjesztése, így bővül a járatok száma. Óránként induló IC köti össze Budapestet Miskolccal, Debrecennel és Nyíregyházával, kétóránként pedig külön gyorsvonat is közlekedik.
Útjára indítják a kör-IC-ket is, ezek a miskolci és a nyíregyházi IC-ket kapcsolják össze Szerencsen és Tokajon keresztül, ceglédi átszállással pedig Kecskemétet és Szegedet lehet gyorsabban megközelíteni. A szegedi vonalon egyébként az eddigi 3 órás követési idő helyett mostantól óránként indulnak IC-k. Azok, akik nem kívánnak IC-vel utazni, a szerelvényekhez kapcsolt gyorsvonati kocsikat vehetik igénybe.
Az elővárosi vonalakon óránkénti ütemes közlekedés indul el Tatabánya-Oroszlány, Esztergom, Hatvan, Nagykáta, Cegléd és Kunszentmiklós-Tass felé is. Az elővárosi közlekedés fejlesztése nem csupán a fővárosra korlátozódik, hanem munkanapokon legalább óránként lehet eljutni Salgótarjánról és Szolnokról Hatvan felé, Füzesabony-Mezőkövesd, illetve Szerencs felől Miskolcra, Szerencs, Záhony, Debrecen felől Nyíregyházára, valamint Balmazújvárosról, Püspökladányról és Nyíregyházáról Debrecenbe.
A Volán társaságok új menetrendje szerint a települések között helyközi forgalomban munkanapokon 40 417, munkaszüneti napokon 19 023, vasárnaponként 15 538 járat, helyben pedig munkanapokon 33 847, szabadnapokon 20 225, vasárnapokon 18 316 járat közlekedik. Az új menetrendeket az eddigi vonalak mentén készítették el, a járatok száma a helyközi forgalomban 4-8 százalékkal csökkent.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


