Rövid időn belül másodjára érte súlyos csapás a Tesco terjeszkedési terveit, hiszen az indiai fiaskó után ezúttal Lengyelországban is egyik versenytársa vitte el a brit cég orra elől a megvételre felkínált, kiszemelt üzleteket.
A jelenlegi, 194 egységet magában foglaló üzlet keretében a holland Ahold a francia Carrefournak értékesítette üzleteit, melyekre piaci elemzők szerint a Tesco is pályázott.
A Tesco jelenleg több mint 100 egységet üzemeltet Lengyelországban, egyelőre azonban nem kívánták megerősíteni, hogy valóban indultak az elkelt üzletekért. Emlékezetes, hogy alig két hete Indiában a világ legnagyobb kiskereskedője, a Wal-Mart happolta el a Tesco elől a Bharti Enterprises-zal való vegyes vállalat alakítás jogát.
A Carrefour 375 millió eurót fizet az Ahold egységeiért, melyek 179 Albert márkanevű szupermarket mellett 15 hipermarketet és 4 benzinkutat tartalmaznak.
Piaci elemzők szerint az egy hónapja kiírt tenderen mindössze két potenciális vásárló indult, melyek egyike kétségkívül a brit cég volt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


