A kerékpár divatja újra feléledhetne hazánkban, ha az infrastrukturális beruházásoknál nagyobb figyelmet kapnának a "kétkerekű-tulajdonosok" igényei. A legtöbb kerékpár gyártó egyetért abban, hogy a kerékpáros közlekedés legfőbb akadályának az infrastrukturális gyengeség tekinthető.
A kerékpár divatja újra feléledhetne hazánkban, ha az infrastrukturális beruházásoknál nagyobb figyelmet kapnának a "kétkerekű-tulajdonosok" igényei. A legtöbb kerékpár gyártó egyetért abban, hogy a kerékpáros közlekedés legfőbb akadályának az infrastrukturális gyengeség tekinthető- írja a Magyar Hírlap.
A hazai vásárlók körében is jellemző az a tendencia, hogy a távol-keleti, koreai már 10,000 forintért is megkapható biciklik helyett egyre inkább a minőségi áru kerül előtérbe. Az átlagos fogyasztó körülbelül 30,000 forinttal a zsebében indul el vásárolni, de nem ritka az sem, hogy valakit a több száz ezer forintért legyen hajlandó áldozni egy csúcskategóriás bringáért.
A minőségi iránti megnövekedett igény így a stagnáló forgalom mellett, évente körülbelül 300,000 kerékpárt értékesítenek Magyarországon, is 10-12 milliárdos forgalmat jelenthet a kerékpárgyártóknak, a Schwinn-Csepel kerékpárgyártó- és forgalmazó Zrt-nek, a Olimpia Kerékpár Kft-nek és a Neutzer Kft-nek. Mindhárom cég exportál is az unió más tagállamaiba.
A legsikeresebb hazai exportterméknek az elektromos kerékpár számít, amely a hazai piacon a távol-keleti elektromos kerékpárnak becézett valójában elektromos robogók áraival nehezen tudja felvenni a versenyt. Az Európai Unió kerékpáros közlekedésre vonatkozó tervezett direktívája oldhatja fel a feszültségeket ezen a területen, miszerint az önálló hajtóerővel rendelkező robogókat csakis vezetői engedéllyel és bukósisakban lehet majd használni a tagállamokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


