0 °C Budapest

Új kihívás elé néznek a tévék?

Pénzcentrum
2006. július 12. 13:00

"A hirdetési büdzsé fele kidobott pénz...csak éppen nem tudni, melyik fele" - hangzik a híres mondás. A Nielsen Media piackutató cég a napokban jelentette be, hogy a jelenleginél a hirdetők számára sokkal használhatóbb adatokat fog szolgáltatni novembertől kezdve a reklámidőre vontakozó nézettségről.



A médiapiacon az internet terjedése hozta meg a nagy változást, hiszen az új média lehetőségeivel élő hirdetők pontosan tudják mérni, hogy hányan találkoztak reklámjaikkal, míg ugyanez nem mondható el a tévé esetében.

A Nielsennél már mintegy 10 éve rendelkezésre áll a technológia, hogy a reklámidőre vonatkozóan percre lebontott rating adatokat tegyenek közzé és a hírek szerint azt is pontosan mérni lehet majd, hogy a szünetben hányan váltottak csatornát, vagy éppen hagyták el a szobát. (A hogyanról egyelőre nem esett szó, régóta léteznek azonban a jelenleg alkalmazottnál fejlettebb módszerek is, ilyen például a hőfényképes, vagy a szemüveges mérés...)

A tengerentúlon napvilágot látott hír nem váltott ki örömünnepet a televíziók képviselői között, a többség attól aggódik, hogy ha pontosan mérhető lesz a szünetekben bekövetkező nézettség-visszaesés, akkor a hirdetők méginkább az új média felé súlyozzák át büdzséjüket.

Kutatások szerint a digitális videorögzítővel rendelkezők 40-90%-a áttekeri a reklámidőt, míg a real-time tévézők körében csak 5-8% nem nézi a hirdetéseket.

Mivel egyelőre nem lehet tudni, mit is akar pontosan a Nielsen, nehéz messzemenő következtetéseket levonni az esetleges hatásokat illetően, a médiaszakértők többsége szerint azonban nem hat majd a drámai újdonság erejével, hogy a reklámblokkok alatt sokan elkapcsolnak. Erre vonatkozó adatok egyébként jelenleg hazánkban is elérhetők a hirdetők számára, így kíváncsian várjuk, mi lesz az újdonság az új rendszerben...

Arról nem is beszélve, hogy az USA-ban kidolgozott újítás hazánkba betörése eltarthat még egy darabig, a hazai kereskedelmi tévék így megfelelően felkészülhetnek a digitális televíziózás kihívásai mellett az új rendszerre is.
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 24. vasárnap
Emma
47. hét
November 24.
Nemzetközi Aura nap
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?