"A hirdetési büdzsé fele kidobott pénz...csak éppen nem tudni, melyik fele" - hangzik a híres mondás. A Nielsen Media piackutató cég a napokban jelentette be, hogy a jelenleginél a hirdetők számára sokkal használhatóbb adatokat fog szolgáltatni novembertől kezdve a reklámidőre vontakozó nézettségről.
A médiapiacon az internet terjedése hozta meg a nagy változást, hiszen az új média lehetőségeivel élő hirdetők pontosan tudják mérni, hogy hányan találkoztak reklámjaikkal, míg ugyanez nem mondható el a tévé esetében.
A Nielsennél már mintegy 10 éve rendelkezésre áll a technológia, hogy a reklámidőre vonatkozóan percre lebontott rating adatokat tegyenek közzé és a hírek szerint azt is pontosan mérni lehet majd, hogy a szünetben hányan váltottak csatornát, vagy éppen hagyták el a szobát. (A hogyanról egyelőre nem esett szó, régóta léteznek azonban a jelenleg alkalmazottnál fejlettebb módszerek is, ilyen például a hőfényképes, vagy a szemüveges mérés...)
A tengerentúlon napvilágot látott hír nem váltott ki örömünnepet a televíziók képviselői között, a többség attól aggódik, hogy ha pontosan mérhető lesz a szünetekben bekövetkező nézettség-visszaesés, akkor a hirdetők méginkább az új média felé súlyozzák át büdzséjüket.
Kutatások szerint a digitális videorögzítővel rendelkezők 40-90%-a áttekeri a reklámidőt, míg a real-time tévézők körében csak 5-8% nem nézi a hirdetéseket.
Mivel egyelőre nem lehet tudni, mit is akar pontosan a Nielsen, nehéz messzemenő következtetéseket levonni az esetleges hatásokat illetően, a médiaszakértők többsége szerint azonban nem hat majd a drámai újdonság erejével, hogy a reklámblokkok alatt sokan elkapcsolnak. Erre vonatkozó adatok egyébként jelenleg hazánkban is elérhetők a hirdetők számára, így kíváncsian várjuk, mi lesz az újdonság az új rendszerben...
Arról nem is beszélve, hogy az USA-ban kidolgozott újítás hazánkba betörése eltarthat még egy darabig, a hazai kereskedelmi tévék így megfelelően felkészülhetnek a digitális televíziózás kihívásai mellett az új rendszerre is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.