A modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek - így az LCD és plazma tévék - már évek óta jelen vannak a piacon, az irántuk jelentkező vásárlói igény először 2005-ben kezdett igazán növekedni. Az értékesítés elsődleges helyszíne a szakkereskedelmi csatorna, ahol - bár az átlagárak magasabbak - szélesebb e készülékek kínálati palettája, továbbá a potenciális vásárlók szaktanácsadást is kaphatnak.
Dúl a tévéháború! - Mit kell venni?
A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót és tíz emberből hárman állítják, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az életük.
A kutatóintézet folyamatos, kiskereskedelmi üzletek értékesítéseit mérő úgynevezett Kiskereskedelmi Panel adatainak tanúsága szerint 2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek. E kategóriába tartozik az LCD televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD tévéknek a hagyományos tévékészülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD készülékek átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható. A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videólejátszó esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket.
Az LCD készülékek közül legtöbbet a 20-21 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt év során. Folyamatosan növekszik emellett mind a kisebb, mind pedig a nagyobb képátmérőjű készülékek mennyiségi forgalma. Emellett a 4:3-as képarányú termékek helyett egyre többen választják az ún. szélesvásznú, azaz 16:9-es televíziókat.
A vásárlók LCD televíziókat elsősorban az elektronikai szakkereskedésekben vásárolnak. E csatornában jellemző fogyasztói árak valamivel ugyan magasabbak, mint amiket a hipermarketekben, illetve a cash&carry üzletekben megszokottak, de a szaküzletekben egyrészt szélesebb választék jelenik meg, másrészt a vásárlók részletesebb szakmai tájékoztatást kaphatnak a készülékeket illetően. Tekintve, hogy az LCD készülékek magasabb szintű technológiát képviselnek, a vásárlók e termékek vásárlásánál inkább a nagyobb gyártók márkás termékeit részesítik előnyben az ismeretlenebb, úgynevezett no-name márkákkal szemben.
A csúcstechnológiás tévékészülékek másik típusa a plazma képernyős televízió, mely 2005-ben szinte azonos mennyiségbeli és értékbeli növekedést produkált. A teljes paneltévé (PTV) piacból - melybe az LCD, a projektoros és a plazma készülékek tartoznak - a plazmák 2005-ben megközelítőleg 20 százalékot képviseltek volumenben, értékbeli részesedésük - a termékek magasabb átlagára miatt - ennek közel kétszerese volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A plazma televíziók döntő többségét is szakkereskedésekben értékesítik, az LCD televíziók esetében említett okok miatt. A plazma készülékek közül legtöbbet a 42 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt évben. Mellettük még a 37 inches készülékek keresettek, de részesedésük a vezető helyen álló kategóriáéval összehasonlítva lényegesen kisebb. A plazma tévékészülék-piacot is az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.
A GfK Hungária Életstílus kutatásának eredményei szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót és tíz emberből hárman állítják, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az életük. A kutatóintézet folyamatos, kiskereskedelmi üzletek értékesítéseit mérő úgynevezett Kiskereskedelmi Panel adatainak tanúsága szerint 2005-ben már egyre több magyar háztartásban voltak jelen a modern technológiát képviselő képi megjelenítő készülékek.
E kategóriába tartozik az LCD televízió, melynek népszerűsége - bár már néhány éve jelen van a piacon -, csupán a tavalyi évben kezdett igazán nőni. E jelenségnek egyik oka részben az LCD tévéknek a hagyományos tévékészülékekhez viszonyított magasabb ára, bár az LCD készülékek átlagára 2005-ben a 2004-es áraknál megközelítően 30 százalékkal volt alacsonyabb, s feltételezhetően bizonyos fokú további árcsökkenés is várható. A másik ok az lehet, hogy a háztartásokban jelenlévő katódsugárcsöves (CRT) készülékek sem érték még el azt az életkort, hogy lecseréljék őket. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját ilyen modern, jobb képminőséget biztosító készülékre cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videólejátszó esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket. Az LCD készülékek közül legtöbbet a 20-21 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt év során. Folyamatosan növekszik emellett mind a kisebb, mind pedig a nagyobb képátmérőjű készülékek mennyiségi forgalma. Emellett a 4:3-as képarányú termékek helyett egyre többen választják az ún. szélesvásznú, azaz 16:9-es televíziókat. A vásárlók LCD televíziókat elsősorban az elektronikai szakkereskedésekben vásárolnak. E csatornában jellemző fogyasztói árak valamivel ugyan magasabbak, mint amiket a hipermarketekben, illetve a cash&carry üzletekben megszokottak, de a szaküzletekben egyrészt szélesebb választék jelenik meg, másrészt a vásárlók részletesebb szakmai tájékoztatást kaphatnak a készülékeket illetően. Tekintve, hogy az LCD készülékek magasabb szintű technológiát képviselnek, a vásárlók e termékek vásárlásánál inkább a nagyobb gyártók márkás termékeit részesítik előnyben az ismeretlenebb, úgynevezett no-name márkákkal szemben. A csúcstechnológiás tévékészülékek másik típusa a plazma képernyős televízió, mely 2005-ben szinte azonos mennyiségbeli és értékbeli növekedést produkált. A teljes paneltévé (PTV) piacból - melybe az LCD, a projektoros és a plazma készülékek tartoznak - a plazmák 2005-ben megközelítőleg 20 százalékot képviseltek volumenben, értékbeli részesedésük - a termékek magasabb átlagára miatt - ennek közel kétszerese volt. A plazma televíziók döntő többségét is szakkereskedésekben értékesítik, az LCD televíziók esetében említett okok miatt. A plazma készülékek közül legtöbbet a 42 inches kategóriából értékesítettek az elmúlt évben. Mellettük még a 37 inches készülékek keresettek, de részesedésük a vezető helyen álló kategóriáéval összehasonlítva lényegesen kisebb. A plazma tévékészülék-piacot is az ismertebb gyártók termékei uralják - volumenben a piac több mint 90 százalékát ők képviselik. A termékek átlagos árszínvonala fokozatosan csökkent az év során, ami nagymértékben hozzájárult a termékcsoport eladásainak növekedéséhez.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


