2 °C Budapest

Imádjuk a "GAZDASÁGOS" barna kenyeret!

Pénzcentrum
2006. március 21. 10:00

A friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, bár a magyar lakosság legnagyobb része változatlanul a kisebb önkiszolgáló üzletekben vásárol kenyeret és péksüteményt. Étkezési szokásaink folyamatos változásával újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend a barna kenyér.

A friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, bár a magyar lakosság legnagyobb része változatlanul a kisebb önkiszolgáló üzletekben vásárol kenyeret és péksüteményt. Étkezési szokásaink folyamatos változásával újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend a barna kenyér.
 
Töretlen a kenyérfélék és péksütemények kedveltsége Magyarországon. Ezt bizonyos mértékben alátámasztja az a tény is, hogy hazánkban a friss pékáruk az akciós újságokban hirdetett termékek közel 8 százalékát adták úgy 2004-ben, mint a tavalyi évben is. Mindazonáltal megváltoztak a magyarok péksütemény- és kenyérvásárlási, illetve fogyasztási szokásai – derül ki a GfK Hungária ezirányú kutatásainak eredményeiből.
A GfK Shopping Monitor tanulmány rávilágít arra, hogy bár a háztartások elsődleges beszerzési forrását 2005-ben a korábbiakhoz képest változatlanul – s a 2000-ben mértnél mintegy 7 százalékkal nagyobb arányban – a kisebb önkiszolgáló boltok jelentették, addig egyes más csatornák szerepe alapvetően megváltozott. Míg az évezred első évében a háztartások mindössze csupán 15 százaléka vásárolt kenyeret és péksüteményt a hipermarketekben, addig 2005-ben már 34 százalékuk említette a hipermarketeket beszerzési forrásként. Ez a jelenség természetesen magyarázható a hipermarketek 2000. évi mérsékeltebb jelenlétével és az azóta eltelt öt évben végbement jelentős terjeszkedésükkel és piacszerzésükkel is. A vásárlók visszajelzése alapján a piac legnagyobb veszteseként a szakosodott boltok említhetők. Bár öt évvel ezelőtt a háztartásoknak még mintegy 22 százaléka a kisebb péküzletekben szerezte be mindennapi kenyerét, a tavalyi évben ugyanez már csupán tízből egyre volt igaz. A szupermarketek és nem önkiszolgáló üzletek stabilan tartják piacrészüket, a diszkontáruházak pedig még növekedésre is képesek voltak e piacon.

A rendszerváltás óta újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mondhatni reneszánszát éli a – például nyugati szomszédainknál az üzletek polcain nagyobb arányban megtalálható – barna kenyér. A GfK étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának adatai szerint 1989-ben honfitársaink saját bevallásuk szerint hetente 6 alkalommal fogyasztottak fehér kenyeret és egyszer barna kenyeret. Az ezt követő évek során ez az arány viszont egyértelműen a barna kenyér irányába tolódott: 2005-ben a lakosság több mint fele (58 százaléka) fogyasztott különösen szívesen barna kenyeret, s a fogyasztás is egyre gyakoribb lett, miközben a fehér kenyér némiképp veszített kedveltségéből. A barna kenyeret a kutatási eredmények alapján nagyobb arányban fogyasztanak – az egészséges életmódot feltehetően inkább szem előtt tartó – fővárosi lakosok, a 60 év alattiak, a magasabb jövedelműek és a magasabb iskolai végzettségűek.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?