A hosszú idők óta tartó parkolási vitában mindkét fél (a parkolótársaságok és az autósok) részére is újabb támpontot adhat egy februárban megjelent bírósági előterjesztés, mely ismét leszögezi, hogy a parkolással keletkező jogviszony polgári jogi jogviszonyt jelent, melyből viszont az következik, hogy a felek a szerződés teljesítésében együttműködni kötelesek - írja a Napi.
A hosszú idők óta tartó parkolási vitában mindkét fél (a parkolótársaságok és az autósok) részére is újabb támpontot adhat egy februárban megjelent bírósági előterjesztés, mely ismét leszögezi, hogy a parkolással keletkező jogviszony polgári jogi jogviszonyt jelent, melyből viszont az következik, hogy a felek a szerződés teljesítésében együttműködni kötelesek – írja a Napi.
A fentiek értelmében tehát a parkolótársaságnak is minden esetben a társadalmi elvárásokkal összhangban kell eljárnia.
Az előterjesztés szerint a szélvédőre helyezett fizetési felszólítás nem alkalmas eszköz a fizetési kötelezettségről való tudomásszerzésre, hiszen azzal is számolni kell, hogy azt onnan bárki eltávolíthatja, elfújhatja a szél, illetve az autót nem feltétlenül annak üzembentartója vezeti.
A bizonyítási teher tekintetében egyértelműen a parkolási cégnek kell bizonyítania az alperes tagadása esetén, mivel ha ezen teher az autósra hárulna, akkor évekre visszamenőleg kellene nemleges dolgot bizonyítania.
Szintén elvárható a parkolási társaságoktól, hogy fénykép, vagy videofelvételt készítsenek a kérdéses autókról. Ennek elmaradása olyan mulasztás, mely kizárhatja az igény érvényesíthetőségét. Más kérdés persze, hogy a digitális képeket hamisítani is lehet, ezt azonban már az autósnak kell bizonyítania.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


