12 °C Budapest

Megtéveszteni a fogyasztót? - Az drága lesz!

Pénzcentrum
2006. február 14. 08:30

A jövőben akár dupla versenybírsággal is számolhatnak a fogyasztók megtévesztésében visszaeső cégek. A nagyobb szigort a Colgate-ügy is jól példázza.

A jövőben akár dupla versenybírsággal is számolhatnak a fogyasztók megtévesztésében visszaeső cégek. A nagyobb szigort a Colgate-ügy is jól példázza – írja a Világgazdaság.

A bírság összege kapcsán mérlegelésre kerül a jogsértés súlya, annak piaci hatása, valamint az is, hogy a cég milyen előnyhöz jutott a fogyasztót megtévesztő reklámmal, vagy a hiányos tájékoztatással.

A vállalkozás megítélését javíthatja, ha elismeri hibáját, illetve ha önként felhagy a szabálytalan magatartással.

A Colgate ügyben egyébként a tévés reklámkampány költsége szolgált a bírságszámítás alapjául és bár lett volna rá ok, egyelőre nem duplázták az összeget.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?