3 °C Budapest

Megdöbbentő! - Fizetünk az ingyen hívásért?

Pénzcentrum
2006. február 1. 11:27

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a mai napon tartott tárgyalásán megállapította, hogy a TeleFound Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a Sahara kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a Sahara kártyáról azt állította, hogy "best for calling Africa", valamint a Jazz kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a kártyáról azt állította, hogy a "hosszú beszélgetésekhez a legjobb", illetve valamennyi kártyáján, és a kártyákhoz kapcsolódó tájékoztató anyagokon "ingyenes behívószám"-ra, illetve "zöldszám"-ra tett utalást.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a mai napon tartott tárgyalásán megállapította, hogy a TeleFound Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a Sahara kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a Sahara kártyáról azt állította, hogy „best for calling Africa”, valamint a Jazz kártyájához kapcsolódó tájékoztatás során a kártyáról azt állította, hogy a „hosszú beszélgetésekhez a legjobb”, illetve valamennyi kártyáján, és a kártyákhoz kapcsolódó tájékoztató anyagokon „ingyenes behívószám”-ra, illetve „zöldszám”-ra tett utalást. 

 

A versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága – így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja – tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas-e.

 

A TeleFound poszterein és egyéb tájékoztató anyagain szereplő piacvezető pozícióra tett kijelentések a Versenytanács megítélése szerint a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt. Az eljárás alá vont nem tudta bizonyítani piacvezető pozíciójára vonatkozó állításának valóságtartalmát. A Versenytanács megállapította, hogy ezen a gyorsan változó piacon a piacvezető pozíció bizonyítása egyébként is problémás.

 

Az eljárás alá vont azzal is megtévesztette a fogyasztókat, hogy tájékoztató anyagain ingyenesen hívható telefonszámokra tett utalást, noha ezen számok hívásának költsége a fogyasztót terheli.

 

A jogsértő vállalkozásra a Versenytanács a vállalkozás önkéntes jogkövető magatartására, a versenyhatósággal való együttműködésére is tekintettel nem szabott ki bírságot.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 3. kedd
Ferenc, Olívia
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?