11 °C Budapest

75 milliárdot ittunk el... - A pálinka a favorit?

Pénzcentrum
2006. január 23. 09:20

Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit.

Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit - írja a Világgazdaság.

 

Volumen alapú növekedésben a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet 19%-os fellendüléssel, de szorosan követi a brandy (18%) és a vodka (14%) is.

 

Bolti átlagár tekintetében a brandy, a likőr, a pálinka és a rum is növekedést tud felmutatni, míg a bitter, a gin és a whisky egy literre jutó bolti átlagára csökkent év/év alapon.

 

Az adatok szerint a lakóhely közeli, 400 négyzetméteresnél kisebb boltok a teljes mennyiség 51%-át értékesítették, míg korábban 54%-os volt a szeletük.

 

Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek mennyiség-alapú piaci részesedése a korábbi 11%-ról 15%-ra nőtt.

 

A vendéglátóhelyek eladásaiból volumenben és értékben is a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet (33, ill. 27%). Hazánkban az égetett szeszes italok 47%-a kocsmákban kel el, mivel nálunk ez a legelterjedtebb vendéglátóhely-típus.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?