Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit.
Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit - írja a Világgazdaság.
Volumen alapú növekedésben a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet 19%-os fellendüléssel, de szorosan követi a brandy (18%) és a vodka (14%) is.
Bolti átlagár tekintetében a brandy, a likőr, a pálinka és a rum is növekedést tud felmutatni, míg a bitter, a gin és a whisky egy literre jutó bolti átlagára csökkent év/év alapon.
Az adatok szerint a lakóhely közeli, 400 négyzetméteresnél kisebb boltok a teljes mennyiség 51%-át értékesítették, míg korábban 54%-os volt a szeletük.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek mennyiség-alapú piaci részesedése a korábbi 11%-ról 15%-ra nőtt.
A vendéglátóhelyek eladásaiból volumenben és értékben is a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet (33, ill. 27%). Hazánkban az égetett szeszes italok 47%-a kocsmákban kel el, mivel nálunk ez a legelterjedtebb vendéglátóhely-típus.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


