A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium "Lendület portálja" 2005. április 25-én indult, és várhatóan ez december végéig közel 580.000 látogatót regisztráltunk. A tartalom lekérés napi átlaga kb. 8500 látogató.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium „Lendület portálja” 2005. április 25-én indult, és várhatóan ez december végéig közel 580.000 látogatót regisztráltunk. A tartalom lekérés napi átlaga kb. 8500 látogató.
A portál egyik legfontosabb eleme a „Forráskereső” program, melynek segítségével az egyes vállalkozók kiválaszthatják fejlesztési céljaikhoz illeszkedő forrástípusokat. A látogatók több mint 70 %-a a forráskereső programot használta.
A portált felkeresők 20 százaléka a forrásokat a (kereső használata nélkül) célirányosan a listából választja ki.
Gyakran böngészett menüpont még a Pályázati Regiszter (pályázatírók, pályázat készítők nyilvántartása).
Az új www. lendulet.hu portál létrehozásának célja az volt, hogy a vállalkozások rendelkezésére álló Európai Uniós és hazai állami forrásról szóló információt egy helyen lehessen elérni, a pályázati lehetőségekkel egy honlapon szerepeljenek az államilag támogatott hitelek és egyéb lehetőségek is. A fejlesztés során kifejezetten törekedett a GKM a felhasználóbarát kialakításra, ezért a böngészők rendelkezésére állnak egyéb hasznos információk (például: szabályozás, pályázatírók jegyzéke) és az on-line ügyfélszolgálatnak is elküldhetik kérdéseiket. A szerkesztők konkrét, már támogatási szerződéssel rendelkező projekteket is bemutatnak interjú keretében.
Az on-line, webes feldolgozás lehetővé teszi, hogy a forrásokról szóló információk folyamatosan frissített formában kerüljenek a vállalkozókhoz. A december végi új információk - a beszállítói kamattámogatás lehetősége és a kedvezőbbé vált mikrohitel részletei – iránt például kimagasló volt az érdeklődés az ünnepi készülődés időszakában is.
Ezt a gyakorlatot folytatja a tárca 2006-ban is, a tapasztalatok felhasználásával még tartalmasabb, a vállalkozók számára fontos pénzügyi konstrukciókat tartalmazó adatbázissal és ügyfélbarát megoldásokkal, naprakész információkkal és a hatékonyabb keresést lehetővé tevő programmal. (Korábban a GKM minden évben megjelentette a „Forrástérkép” c. kiadványt nyomtatott formában, ám az információs társadalom jelentette kihívásnak megfelelően modernizáltuk a tárca ezen tevékenységét).