A főváros az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét is átutalta a BKV-nak, és hamarosan a 15 milliárdos hitel is megérkezik, így még idén, legkésőbb januárra a tömegközlekedési vállalat behozza lemaradását a lejárt beszállítói követelések teljesítésében.
A főváros az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét is átutalta a BKV-nak, és hamarosan a 15 milliárdos hitel is megérkezik, így még idén, legkésőbb januárra a tömegközlekedési vállalat behozza lemaradását a lejárt beszállítói követelések teljesítésében.
A BKV nincs csődben, a BKV gazdálkodása ma kiegyensúlyozott, a vállalat finanszírozható, működik - jelentette ki sajtóhírekre reagálva Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottság elnöke, miután a testület kihelyezett ülést tartott a tömegközlekedési vállalatnál. Lakos Imre hozzátette: óriási hitelállománnyal és alapvetően veszteséggel rendelkezik a cég, ám 2006 márciusáig egyértelműen ütemesen finanszírozható és működtethető.
Menyhért László vezérigazgató-helyettes hozzátette: februárban és az év közepén jelentős beszállítói tartozást halmoztak fel, most egyhónapos számlakifizetési torlódás jellemzi a céget. Menyhért László hangsúlyozta: az eszközpótló fejlesztések utolsó részletét a főváros átutalta a BKV-nak, és a 15 milliárdos hitelt a napokban felveszik, így folyamatosan le tudják dolgozni a kifizetések terén a lemaradást. Meglátása szerint év végéig, legkésőbb januárig eltűnnek a lejárt szállítói követelések.
Visszaesés a tömegközlekedésben
Lakos Imre elmondása szerint a tömegközlekedés igénybevételében nincs ugrásszerű növekedés, sőt, enyhe visszaesést tapasztaltak, miközben a benzin drágul, az autóval való közlekedés egyre lehetetlenebbé válik. A visszaesés okait feltáró elemzés az év végére készül el. Menyhért László közölte: a tanulmányra hárommillió forintot fordítanak.
Az átszállások csökkentése és a járatok egyenletesebb kihasználtsága érdekében a 7-es busz a Bosnyák tértől az albertfalvai Forgalmi utcáig közlekedik majd, a 7A pedig megszűnik. A 173-as gyorsjárat Újpalotáról az Etele térre fogja szállítani az utasokat, ugyanakkor bevezetik a 173-as járatot, mely az eddigi 173-as gyorsjárat útvonalát örökli. A 7-es gyorsjárat esetében nem terveznek változást.
A sajtótájékoztatón beszámoltak arról, hogy a BKV három éven belül percre pontos közlekedéssel ütemes menetrendet kíván bevezetni. Ennek első eredményei már jövőre láthatóak lesznek. Az ütemes menetrendet egyébként az éjszakai járatok esetében már az utasok is megtapasztalhatták.
Forrás: Kormányzati hírportál