Pénzcentrum
2005. szeptember 28. 12:39
Az Atradius, a világ egyik vezető hitelbiztosítási vállalatának budapesti irodája teljesítette időarányos pénzügyi terveit és jelentős üzleti partnerekkel bővítette ügyfélkörét az elmúlt hónapokban - így értékelte eddigi munkájukat Vanek Balázs, az Atradius magyarországi vezetője. A sikert elsősorban a tapasztalt értékesítési csapatban, a megerősített ügyfélszolgálati rendszerben, valamint az Atradius által a magyar hitelbiztosítási piacon nyújtott egyedülálló szolgáltatások, így például a teljes körű hozzáférést biztosító online rendszer, a Serv@Net sikerében látja.
Az Atradius, a világ egyik vezető hitelbiztosítási vállalatának budapesti irodája teljesítette időarányos pénzügyi terveit és jelentős üzleti partnerekkel bővítette ügyfélkörét az elmúlt hónapokban – így értékelte eddigi munkájukat Vanek Balázs, az Atradius magyarországi vezetője. A sikert elsősorban a tapasztalt értékesítési csapatban, a megerősített ügyfélszolgálati rendszerben, valamint az Atradius által a magyar hitelbiztosítási piacon nyújtott egyedülálló szolgáltatások, így például a teljes körű hozzáférést biztosító online rendszer, a Serv@Net sikerében látja.
„A januárban alakult, Magyarországon korábban kilenc évig a Gerling név alatt működő, budapesti iroda ügyfélkörét az első háromnegyed év során több jó nevű vállalattal, köztük egy több száz milliárdos forgalmú, tőzsdén is szereplő céggel sikerült bővítenünk. Merészen megszabott pénzügyi terveinket időarányosan teljesítettük. A folytatással kapcsolatban is optimista vagyok. A hitelbiztosítási szolgáltatás iránt komoly érdeklődés mutatkozik. Emellett ügyfeleink visszajelzései alapján van igény az olyan alternatívára, amelyet egy, a hazai és nemzetközi háttere alapján is megbízható hitelbiztosító nyújthat”– értékelte az idén megnyitott Atradius Magyarországi Fióktelepének munkáját Vanek Balázs, a cég magyarországi vezetője.
Szakemberek szerint a fizetésképtelen vagy csődöt jelentő vállalatok száma 2003-ról 2004-re nem csökkent, együttes számuk 2004 egészére vonatkozóan 12027 volt, amivel hazánk az Európai Unión belül abszolút értelemben is dobogós helyezést ért el. Magyarországon a csődeljárások és a kifizetetlen pénzügyi követelések növekvő száma miatt a hitelbiztosítási szolgáltatások iránti igény is nő. Az ágazatok közül ki lehet emelni a háztartási elektronikai piacot, ahol az Atradius több az adott piacot meghatározó vállalatot is biztosít. Az éles piaci verseny és a vásárlási szokások átalakulásával óriási átalakulás ment végbe, ami az idei évben is több jó nevű kereskedő fizetésképtelenségét hozta magával. Ehhez hasonló változásokat vár az Atradius a kiskereskedelem vagy az építőipar területén is, ami ellen érdemes már most a nyitott pozíciókat hitelbiztosítással lefedezni.
Az Atradius a magyarországi piacon egyedülálló módon nyújt online hozzáférést az ügyfeleinek a teljes hitelbiztosítási szerződésükhöz. A Serv@Net névre keresztelt rendszer segítségével az ügyfél a limitek bekönyvelésétől az összes jelentési kötelezettségig mindent elintézhet az interneten keresztül. Ez az egész szolgáltatás minőségét és sebességét növeli, és a hiteldöntések több mint egyharmadánál azonnali döntést eredményez.
„Tevékenységi körünk október elejétől jelentősen bővül, hiszen hazatelepítjük és kibővítjük eddig Németországban végzett hitelvizsgálati, vevőminősítési szolgáltatásunkat is. Nagyon fontos lépés ez, amely segít a kockázatos vevők jobb megítélésében, a jobb fedezetvállalásban és a nagy kockázatú kinnlevőségek szakszerű leépítésében és kezelésében is. Úgy vélem, ez is támogatja jövőbeni céljainkat, hogy az Atradius a magyar hitelbiztosítási piac egyik vezető szereplőjévé váljon” – összegezte az Atradius terveit Vanek Balázs.