Pénzcentrum
2005. szeptember 21. 12:45
Mobil vásárláskor sok szempontot kell szem előtt tartanunk. Ilyen lehet a készülék ára, percdíjak, havonta fizetendő költségek és még sorolhatnánk. Különösen akkor fontos a különböző alternatívák között válogatni ha a vásárló diák, ugyanis található a piacon több kimondottan számukra kifejlesztett termék és szolgáltatás. Érdemes megvizsgálni a számhordozás lehetőségét is, ha a jelenlegi díjcsomagunknál kedvezőbb feltételekkel rendelkező terméket találunk egy másik szolgáltatónál.
Mobil vásárláskor sok szempontot kell szem előtt tartanunk. Ilyen lehet a készülék ára, percdíjak, havonta fizetendő költségek és még sorolhatnánk. Különösen akkor fontos a különböző alternatívák között válogatni ha a vásárló diák, ugyanis található a piacon több kimondottan számukra kifejlesztett termék és szolgáltatás. Érdemes megvizsgálni a számhordozás lehetőségét is, ha a jelenlegi díjcsomagunknál kedvezőbb feltételekkel rendelkező terméket találunk egy másik szolgáltatónál.
Előnyök, hátrányok, költségek
Mobilszolgáltatók tapasztalatai szerint a diákok körében a „kártyás” és az előfizetéses csomagok egyaránt népszerűek. A prepaid csomagok nagy előnye, hogy már benzinkutaknál, újságárusoknál is kaphatóak, belépési díj nincs, a feltöltések pedig számtalan helyen és módon megvalósíthatók, így a kártyás csomag természetes választás mindazoknak, akiknek ez a kötetlenség, rugalmasság fontos tényező. Aki a költségkontrolt tartja szem előtt, gyakran ugyancsak kártyás csomagot vásárol. Ám a technológiai újdonságok, magas színvonalú készülékek iránt érdeklődő fiatalok szívesen kötnek előfizetői szerződést is, hiszen így rendkívül kedvező feltételekkel jutnak hozzá a legújabb telefonokhoz.
A felsőoktatásban tanuló diákok részére egy speciális, kedvezményes tarifacsomagot alakított ki és dobott piacra Student Pack néven a Pannon GSM. Kifejezetten a diákok igényi alapján összeállított csomag megkönnyíti a vezeték nélküli kommunikációt, hiszen a kedvező előfizetési díjcsomag magába foglalja a 30 vagy 100 MB adatforgalmat is (leginkább notebook-al rendelkező diákoknak ajánlott).
A belépési költség a kártyás és a számlás csomagok esetében is igen alacsony lehet, s a percdíjak között is mindenki megtalálhatja számára a legelőnyösebbet.
Mi történik ha lemondjuk az előfizetői szerződést ?
Semmilyen szankcióval nem kell szembesülnünk akkor ha az előfizetői szerződésünket szeretnénk felmondani, ugyanakkor más a helyzet, ha a szerződés tartalmaz egy hűségnyilatkozatot is. A felmondást legkönnyebben személyesen intézhetjük a szolgáltató cég bemutatótermeiben, de természetesen lehetőségünk van az írásban való lemondásra is. A T-Mobile elmondása alapján amennyiben az előfizetői szerződés megszüntetésére a hűségnyilatkozat letelte előtt kerülne sor, akkor a vásárláskor biztosított feltételes kedvezményt egy összegben vissza kell fizetni és a számlaegyenleget is természetesen ki kell egyenlíteni.
Mit jelent a számhordozhatóság?
A számhordozhatóság olyan új lehetőség, amely biztosítja számunkra, hogy 2004. május 1-jét követően már megszokott hívószámunkat megtartva új mobilszolgáltatót válasszunk magunknak. A számhordozhatóság azt jelenti, hogy pl. hiába megyünk mondjuk a Vodafone-tól a Pannonhoz, hívószámunk azonos marad („70-es”). A számhordozási folyamat jelenlegi és választott szolgáltatónknál is elindítható, ennek azonban van néhány feltétele:
-
Aktív előfizetéssel kell rendelkeznie jelenlegi szolgáltatónknál (átadó szolgáltató).
-
Nem lehet lejárt számlatartozásunk, illetve a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb, így különösen kedvezményesen értékesített készülékkel kapcsolatos, szerződésből eredő lejárt tartozásunk.
-
A szolgáltató váltást és a számhordozást/továbbhordozást csak előfizetői SIM-kártyánk aktiválásától számított 30 nap elteltével kezdeményezhetünk.
Amennyiben számhordozási igényünket jelenlegi szolgáltatónknál (átadó szolgáltató) jelentjük be, akkor az átadó a bejelentéstől számított legfeljebb 2 munkanapon belül köteles igényünket elbírálni. A szolgáltató a számhordozás engedélyezése esetén kiállítja a hordozást jóváhagyó nyilatkozatot, amivel felkereshetjük a választott, átvevő szolgáltatónkat. Amennyiben ez a nyilatkozat megfelel az átvevő szolgáltatónak, azonnal szerződést köthetünk.
A kormányrendelet alapján számhordozási igényünket az átvevő szolgáltatónál is bejelenthetjük. A hordozási igény személyes bejelentésétől számított 2 munkanapon belül az átvevő szolgáltató köteles elbírálni a számhordozási szándékot, és az igényt jeleznie kell az átadó (elhagyni kívánt) szolgáltatónak. Az átadó szolgáltatónak szintén legfeljebb 2 munkanap áll a rendelkezésére, hogy eldöntse, hozzájárul-e a számhordozáshoz. Amennyiben az átadó szolgáltató a számhordozást engedélyezte, a két szolgáltató együttműködik a számhordozás technikai lebonyolítása érdekében. Amennyiben az átadó szolgáltató a hordozási igényt elutasítja, az átvevő szolgáltató az igény bejelentésétől számított legfeljebb 6 munkanapon belül értesítést küld számunkra.
A számhordozási igény bejelentésétől számítva, legfeljebb 14 munkanapot vehet igénybe a szolgáltató váltás, kivéve, ha erről másképpen nem rendelkezünk.
Számhordozási szándékunkat - a gyorsabb ügyintézés érdekében - előzetesen jelezhetjük a szolgáltatónk felé, azonban a folyamat elindításához minden esetben személyesen is fel kell keresnünk valamely üzletet.