17 °C Budapest
A king and queen browsing in a supermarket

Így vesznek rá a boltok, hogy többet költs az év végi hajrában: sok vásárló dől be ennek a húzásnak

2024. október 17. 15:45

A brit szupermarketek forgalma jelentősen megugrott az elmúlt hónapban, köszönhetően a vásárlók megváltozott szokásainak és a szezonális termékek bevezetésének - közölte a Grocery Gazette. Az NIQ legfrissebb adatai szerint az október 5-ig tartó négy hétben a kasszák forgalma 4,7%-kal nőtt az előző havi 4%-os növekedéshez képest.

A növekedés hátterében elsősorban a vásárlók új szokásai állnak. A brit háztartások ma már hetente átlagosan ötször vásárolnak élelmiszert, és nyolc különböző szupermarketet látogatnak meg. Ez a változás kisebb kosárméreteket eredményezett: az átlagos érték 18,62 fontra csökkent, ami 4%-kal alacsonyabb, mint tavaly.

A csökkenő kosárméret ellenére a szupermarketek 1,4%-os volumennövekedést tapasztaltak, ami azt jelzi, hogy a fogyasztók összességében több terméket vásároltak a megnövekedett számú látogatások révén. A szezonális termékek bevezetése szintén hozzájárult az eladások fellendüléséhez. A kiskereskedők új halloweeni és karácsonyi termékkínálatot vezettek be, ami 12 hónap óta először eredményezte az általános árucikkek növekedésének visszatérését, 0,2%-os mértékben.

Az időjárás változása és az iskolakezdés is befolyásolta a vásárlási szokásokat. A köhögés, megfázás és influenza elleni gyógyszerek forgalma 16%-kal, a vitaminok és diétás egészségügyi termékeké pedig 10%-kal nőtt. Ezzel szemben a sör, a borok, a szeszes italok és az üdítőitalok gyengén teljesítettek.

Az egyes kiskereskedők teljesítményét tekintve az Ocado továbbra is az Egyesült Királyság leggyorsabban növekvő szereplője, 15,9%-os eladásnövekedéssel. A Marks and Spencer 12,4%-os növekedéssel a második helyen áll, és minden harmadik brit háztartás vásárol náluk élelmiszereket és italokat.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Mike Watkins, az NIQ brit kiskereskedelmi és üzleti ismeretekért felelős vezetője a jövőbeli kilátásokról nyilatkozott: "A kiskereskedők néhány hét múlva a hagyományos reklámkampányokat fogják alkalmazni, hogy a vásárlókat valóban vásárlási üzemmódba hozzák, és így növeljék a heti eladásokat az Arany Negyedév utolsó nyolc hetében."

Kutatás az előrehozott szezonális akciókról

Évek óta megfogyelhető trend, hogy egyre korábbra hozzák a kereskedelmi láncok a szezonális ajánlataikat. Így egyre gyakoribb, hogy már szeptember végén megjelennek a boltok polcain a karácsonyi desszertek, a puszedlik, a fahéjas kekszek, egy-egy divatos karácsonyi manó, sőt akár a püspökkenyér is. A bátrabb kerekedők pedig már augusztus végén ledobják a karácsonyi bombát. Te mit gondolsz erről a kereskedelmi gyakorlatról? A Pézcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásában arra keressük a választ, mit gondolnak a vásárlók arról, hogy enyire siet a kereskedők órája. Kérjük, töltsd ki az alábbi kérdőívet!

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 11. péntek
Nóra, Lili
28. hét
Ajánlatunk
  • Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)

    A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.

EZT OLVASTAD MÁR?