Eladó a Káptalantóti piac azon területe, amelyen az egyetlen állandó vendéglátóhely is működik, a telken 30 árusnak állandó bérleti szerződése van.
Vasárnap este folytatódott a Cápák között című üzleti showműsor hetedik évada, amelynek 11. adásában ismét 5 vállalkozó történetét ismerhettük meg, köztük egy nagyon szokatlan ötlettel. Nagy tanulság a jövő kishalai számára, akik szerencsét próbálni mennek majd a befejtetők elé, hogy csak felkészülten érdemes érkezni, hiszen a Cápák minden üzleti kérdésre választ szeretnének kapni.
A fast fashion okozta túlfogyasztás problémájára kínál megoldást Fritzson-Bajdor Tünde vállalkozása, a Swappis ruhacsere bolt. A betérők pontokat kapnak leadott ruháikért, amivel 50 százalékos kedvezménnyel vásárolhatnak később. 2022-ben 21 millió forintos éves árbevétellel működtek, amit 2023-ra 31 millió forintra tornázta fel, a profit nagyjából 20 százalék. Franchise hálózatot létrehozását tervezi Tünde, melyhez további márkaépítésre van szüksége: 5 millió forintot kért 10 százalékér részesedést kínált fel.
A Cápáknak nagyon tetszett az üzleti modell, ahogy a mögötte lévő elv, a fenntarthatóság is, ám az 5 millió forintot szinte kevesellték. Ennek ellenére Varga Eszter beszállt az üzletbe, de az összegért 25 százalékot kért, amit a vállalkozó el is fogadott.
Szállóból kávékapszula
Ásványi Rita Franciaországban élő vállalkozó, az Almalomb szálló, étterem és rendezvényhelyszín tulajdonosa 2022-ben indította el új, kávés üzletágát: komposztálható kapszulákat gyárt. Tavaly ősszel készült el a kávéfeldolgozó üzem, és megkezdték bérgyártás formájában a tevékenységüket, de emellett a sajátmárkás termékeik értékesítése is elindult.
2022-es árbevételük nettó 100 millió forint volt, a kávés üzletágból 10 millió forint jött össze eddig. A mostani 1 százalékos kapacitásukat fokozatosan szeretnék 25, 50, majd 100 százalékban kihasználni a következő években, ami évi 30 millió kapszulát jelen majd terveik szerint. 180 millió forintnyi beruházást kért a befektetőktől, cserébe 10 százaléknyi tulajdonrészt kínált a kávé üzletágból.
Moldován Andrásnak tetszett Rita profi piacelemzése, a bátorság, amivel belevágott férjével együtt az új üzletágba, de szerinte esélyes, hogy két szék közül végül a pad alá esnek:
Bérgyártásnak drága, saját brandnek viszont kevés
– mondta András és kiszállt.
A beszélgetés során a Cápák hangot adtak azon aggályuknak, hogy a kapszulák csak speciális körülmények között komposztálhatóak, 60 fok feletti hőmérsékleten, ami otthoni környezetben problémás lehet, mert a Cápák szerint ez jóval magasabb, mint ami a klasszikus konyhai zöldhulladékok esetében szükséges. Rita ezzel kapcsolatban elmondta, hogy TÜV Austria tanusítvánnyal tudja igazolni a kapszlák otthon komposztálható minősítését. Sárospataki Albert szerint
az a baj, hogy csak papíron van meg az üzleti terv és ez nincs jól átgondolva.
Így egy befektető sem szállt be.
Nem jött be a matracbirodalom ajánlata a Cápáknak
Háhn Gábor és Háhn Kristóf egy 18 éve működő családi vállalkozással érkeztek, a Matrac kuckóval, termékeik ma már 14 hazai üzletben elérhetők. Most újabb fejlesztés, a raktárkészletük bővítése miatt volt szükségük küldő partnere. Matracokat és alváskiegészítő termékeket gyártanak, a befektetőktől 25 millió forintot kértek, de a cégből nem ajánlottak fel részesedést. Helyette az eladott termékek után ún. royalty-t, részesedést kínáltak, méghozzá 12 százalékot, 5 év után pedig visszafizetnék a befektetett összeget.
Moldován András ismerte a céget, szerinte nekik nincs szükségük befektetésre, azonnal kiszállt, ahogy Balogh Petya is. Levente sem értette a koncepciót, Varga Eszter szerint nagyon nincs rendben az ajánlat, amivel a vállalkozók érkeztek:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Szerintem ti reklámért jöttetek, ezért én most nagyon nem vagyok jókedvű és kiszállok
Balogh Levente úgy látta, hogy az árbevételhez viszonyítva, ami 670 millió + 900 millió forint, amit kértek, az komolytalan. A Cápák szerint ez egy indokolatlanul furcsa ajánlat volt, sérelmezték, hogy nem akartak részesedést adni a cégükből.
Superfood, de szuperarc nélkül
Elvira és Krisztián egészséges élelmiszerek gyártásával foglalkoznak, a Nutriqua nevű cégüket szeretnék világméretű, piacvezető vállalkozássá tenni. Egészséges vegán fehérjeporokat, energiaszeleteket, superfood mixeket gyártanak. 2023-ban a nettó árbevételük 26 millió forint volt, ebből 4 millió forint volt a nyereség, de 2024-ben ennek a duplájára számítanak, és szeretnének tovább fejlődni. 10 százalékos részesedésért cserébe 10 millió forintot kértek a befektetőktől, amit új marketingcélokra, hatékonyságnövelésre költenének el, valamint új termékek kifejlesztésére, bevezetésére.
Ti mindketten hitelesek, igényesek vagytok, a jó minőségnek a hívei – ez egyértelműen látszik. Viszont nem vagytok sem sales-esek, sem pedig marketingesek. A terméken a feliratot nagyon nehéz elolvasni, szép, de marketing szempontból egyáltalán nem megfelelő a retail piac számára. Én az egész csomagolást kicserélném
- kezdte Balogh Levente a kritikát. Varga Eszter szerint a cégértékkel is probléma van, Balogh Petya szerint pedig nincs semmi extrájuk,
bárki, aki elkölt 10 millió forintot, el tud jutni ugyanerre a szintre.
Abban minden Cápa egyetértett, hogy ez így ebben a formában nem befektetéskész, kiszálltak, de biztatták őket, mert mindegyikük szerint jó az üzlet, de egyelőre még nem tudják eladni a terméket és ez a legnagyobb baj velük.
Az önfejlesztés új szintje
Fuller Bianka pszichológus egy önismeretfejlesztő terméket dobott piacra, az ÉnTervező Határidőnaplót, ami egy 12 pontos rendszerre épül és célja, hogy az önismeret az emberek napi rutinjává váljon. Az első évben 400 darabot értékesített belőle organikus módon, a következő évben, 2023-ban már 2 ezer példányt adott el, ami nagyjából 15 millió forint nettó árbevételt jelentett. Majd ezután létrehozta az ÉnTevező akadémiát, ahová már 2500 ember tartott vele, 20 millió forint nettő árbevételt generálva számára, emellett havi 600 előfizetője van, ami 3 milliós bevételt jelent. 2024-re 200 millió forintot szeretne keresni, amihez 20 millió forintot kért a Cápáktól 10 százalékos üzletrészért cserébe.
Varga Eszter lelkesen üdvözölte a tevékenységet, szerinte elképesztő szükség van az önismeretre, hiszen sok a depressziós fiatal felnőtt. Balogh Petya szerint az ilyen jellegű termékeknek mindig lesz konkurenciája, és mindig lesz egy plafon, ameddig ezt el lehet vinni. Ő nem hitt benne, hogy ezen eleget tudna keresni, viszont azt elismerte, hogy értékes dolog, amit Bianka csinál, arra biztatta, folytassa. Varga Eszter szerint a számok alapján nincs szüksége a vállalkozásnak befektetőre, szerinte jó az iparág, de van egy limitje, amit egyszerűen nm tud megugrani. Arról nem is beszélve, hogy ez egy egytulajdonosú biznisz.
Sárospataki Albert viszont nagyon hitt az önfejlesztéshez kapcsolódó üzletben, tett is egy ajánlatot: 20 millió forintért 20 százalékot kért, Bianka ellenajánlata 15 százalék volt, végül sikerült megegyezniük 10 millió forintos befektetést, és 10 millió forint kölcsönt adott Albert a vállalkozónak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.