Mit vásárolunk a leggyakrabban online? Mi történik akkor, ha a kiválasztott termék mégsem tetszik? És hogy keveredik a képbe a fast fashion? Mutatjuk!

Így lehetsz milliomos az Instagramon gagyi mémek posztolásával: elképesztő, mire nem képes a Z generáció
Luke Lintz, miután 2016-ban megelégelte a vezetékes fejhallgatók okozta kellemetlenségeket az edzőteremben, testvérével összesen 10 000 dollárból indított vállalkozást. A fiúk vezeték nélküli fülhallgatókat importáltak Kínából, majd sikeresen értékesítették azokat Instagram oldalukon keresztül, míg hamarosan több mint 600 000 dolláros bevételre nem tettek szert vállalkozásukkal - írja a Business Insider.
A 2016-ban mindössze 16 éves Luke Lintz az edzőteremben használt vezetékes fejhallgatók okozta kellemetlenségeket megtapasztalva úgy döntött, hogy kiaknázza a vezeték nélküli fejhallgatók piacán rejlő lehetőségeket. Az Apple AirPods megjelenésének évében Lintz és testvére 10 000 dolláros saját megtakarításából rendelt Kínából vezeték nélküli fülhallgatókat, amelyeket Instagramon értékesítettek tovább, mémoldaluk segítségével.
Már az első hónapban sikerült minden darabot eladniuk, ráadásul a fiúk vállalkozása gyorsan növekedett: 2018-ra több mint 600 000 dolláros bevételre tettek szert. Sikerük titka a közösségi média és az online platformok nyújtotta lehetőségek kihasználásában rejlett - mindez néhány évvel korábban még elképzelhetetlen volt.
Bernhard Schroeder, a San Diego State University Lavin Entrepreneurship Center Programjának igazgatója szerint ma már sokkal könnyebb e-kereskedelmi oldalt indítani, mint korábban, ugyanis az elmúlt évtizedekben jelentősen megváltozott a vállalkozói környezet. A közösségi média marketingje, az olcsó üzleti szoftverek és az adatelemző eszközök mind csökkentették az induló költségeket, megkönnyítve a vállalkozásindítást, a Z generáció fiataljai pedig otthonosan mozognak az új környezetben.
Lintz vállalkozása sikeresen alkalmazkodott a változásához: miután túlvásárolta magát és adósságot halmozott fel, PR-cégként strukturálta újra tevékenységét. Az így létrejött HighKey sikeresen használta fel az Instagramot új ügyfelek szerzésére és márkaépítésére, ugyanis a mai digitális világban a személyes márka építése kulcsfontosságú komponensévé vált a vállalkozói sikernek. Lintz példája is azt mutatja, hogy a stabil online jelenlét segíthet a vállalkozói hitelesség kiépítésében.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Bár az új vállalkozások jelentős része nem képes hosszú távon fennmaradni, az újonnan hozzáférhetővé vált digitális eszköztár nyújtotta lehetőségek révén egyre többen próbálkoznak eredeti ötleteik megvalósításával. Az innovatív technológiák és platformok lehetővé teszik a vállalkozók számára, hogy kisebb erőforrás felhasználásával is nagyobb sikereket érhessenek el.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


