24 °C Budapest
Collection of different sneakers Indoor Shoe Rack of sneakers lovers, perfect stylish storage place, modern idea for decoration footwear closeup white closet

Ez a világ legértékesebb ruházati márkája: évek óta vezeti a listát, de nagyon jön fel a francia vetélytárs

MTI
2023. október 3. 12:13

A Nike Inc. amerikai sportszergyártó lett a legértékesebb márka a világon a ruházati cikkek és kiegészítők kategóriájában a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint. A listán a világ 50 legértékesebb ruházati márkája szerepel.

A Nike azóta őrzi a listavezető helyét, hogy a Brand Finance 2015-ben bevezette ezt a kategóriát. Az amerikai gyártó tulajdonában lévő márka értéke 31,3 milliárd dollár, ami 5,6 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest. Megtartotta második helyét a francia Louis Vuitton is, amelynek a márkaértéke 12,2 százalékkal, 26,29 milliárd dollárra nőtt.

A tavalyi negyedik helyről a harmadik helyre jött föl egy másik francia luxusmárka, a Chanel, amely erőteljes, 27 százalékos márkaértéknövekedést ért el, 19,39 milliárd dollárra. A negyedik helyre csúszott a Gucci 17,8 milliárd dolláros márkaértékkel a tavalyi 18,11 milliárd dollárról.

A minősítés összeállítói kiemelték a kínai Bosideng márkát, amely sikeresen megvetette lábát az európai piacon. A cég márkaértéke 12 százalékkal, 1,9 milliárd dollárra emelkedett, ami a 47. helyhez volt elég a listán. A Bosideng több üzletet nyitott Európában, együttműködött neves tervezőkkel, köztük a Hermes korábbi kreatív igazgatójával, Jean Paul Gaultier-vel, és számos nemzetközi divatbemutatón vett részt.

A leggyorsabban növekvő márka a francia Celine divatházé: egy év alatt a márka értéke 51 százalékkal, 2,9 milliárd dollárra emelkedett. A jelentés összeállítói szerint, ahogy a fenntarthatóság egyre nagyobb hajtóerővé válik a ruházati márkák között, olyan globális gyorsdivatházak, mint a H&M és a Zara márkaértéke csökken, az előbbinek a márkaértéke 26 százalékkal, 9,4 milliárd dollárra, az utóbbinak pedig 15 százalékkal, 11 milliárd dollárra esett.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 8. kedd
Ellák
28. hét
Ajánlatunk
  • Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)

    A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.

EZT OLVASTAD MÁR?