Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében.
Globálisan egyre nagyobb piacot jelentenek a környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközök. Nemrég komoly tőkeinjekciót kapott egy ezzel foglalkozó magyar vállalkozás, a Greenstic is. A félmilliárd forintot, amely a Hiventures-től érkezett, regionális terjeszkedésre fordítják majd.
A Portfolio Business Podcastja erről kérdezte Szluha Dénest, a Hiventures startup üzletágvezetőjét és Balázs Krisztiánt, a Greenstic alapító-ügyvezetőjét.
Balázs Krisztián elmondta, hogy az ötlet három éve fogalmazódott meg a három alapítóban: olyan területet kerestek, ahol a KKV-szektorral és/vagy a HORECA-szektorral (azaz az éttermekkel, szórakozóhelyekkel) tudnak együtt dolgozni, ezen belül kerestek olyan piaci rést, amely potenciális növekedést tett lehetővé.
A csomagolóanyag-piacon folyamatos változás, "zöldülés" tapasztalható, amit részben a döntéshozók, jogszabályalkotók, részben pedig a fogyasztók mozdítanak előre. Az ügyvezető példaként hozta fel Franciaországot, ahol gyakorlatilag már nem lehet műanyag csomagolású gyümölcsöt vagy húskészítményt kitenni a pultra. A piac tehát óriási, így hatalmas üzleti lehetőség van ennek a zöldítésébén vagy a környezetbaráttá tételében. Egyfajta gasztroforradalom zajlik: a fogyasztók egyre tudatosabban választják meg az élelmiszert és azt is, ahogy azt tálalják és csomagolják.
A Greenstick termékei között megtalálhatók cukornádból készült elviteles dobozok, kraft papírból készült leveses poharak, fa evőeszközök, újrahasznosítható pizzás dobozok, bioműanyag lebomló étkészletek, bambusz pálcák és papír szívószálak is. A magyar fogyasztók többek között rendezvényeken találkozhatnak velük, nemrég például a Gourmet fesztivál hivatalos tálaló,- és csomagolóanyag partnerei voltak, de folyamatos a nemzetközi terjeszkedésük is.
Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágvezetője kiemelte, hogy korábban a környezetbarát éttermi eszközök piacának szereplői alapvetően inkább kiszolgálták a piaci igényeket. A Greenstic ugyanakkor jól rá tud érezni a piaci változásokra, sőt, edukálják és oktatják, nevelik, tanítják az ügyfeleiket, megmutatják nekik az újabb területeket, technológiákat, lehetőségeket.
Hozzátette: állami befektetőként különösen fontos számukra azokat a szektorokat, szegmenseket keresni, amit adott esetben a piaci befektetők nem helyeznek fókuszba. Fontos, például, hogy milyen hatása van az adott befektetésnek a környezetre: a Hiventures befektetéseinek 10-20 százalékát olyan befektetés teszi ki, aminek valamilyen közvetlen, kézzelfogható társadalmi-környezeti hatása van.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.