A cég további fejlesztéseket, befektetéseket hajt végre, hogy képes legyen még jobban kiszolgálni a vásárlókat, és ne csak eleget tegyen az igényeiknek, hanem azok elé...

2023-ban a legalább 20 főt foglalkoztató cégek 74 százaléka tervez áremelést. Az áremelést tervező cégek túlnyomó többsége már az első negyedévben emelné az árait.
A Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) negyedéves konjunktúravizsgálata részeként 2023 januárjában összesen 351 Magyarországon működő, legalább 20 főt foglalkoztató vállalkozás vezetője számolt be a 2023-as év áremelési terveiről és cége nyereségességének várható alakulásáról.
A legalább 20 főt foglalkoztató cégek közel háromnegyede véli úgy, hogy árat fog emelni a közeljövőben, mely arány 2022-ben is hasonlóan alakult. A feldolgozóiparban várható leginkább valamilyen mértékű áremelés (7 %) és az építőiparban a legkevésbé (65%). A 2023-ban áremelést tervező vállalkozások több, mint harmada 6–10 százalékos, valamivel több mint negyede 11–15 százalékos, ötöde pedig 1–5 százalékos
emeléssel számol. Az áremelést tervező cégek 93 százaléka már 2023 első negyedévében emelni fogja az árait.
Korábban tervezik végrehajtani az áremelésüket a nagyobb cégek, valamint a feldolgozóipari és a gazdasági szolgáltatást nyújtó vállalatok, míg a kisebb vállalkozások és az építőipari cégek időben későbbre tolják áraik emelését. A vállalkozások héttizede szerint az áremelést nagyon vagy teljes mértékben az
energiaköltségek, a munkaerőköltségek, illetve az alapanyag- és anyagköltségek
növekedése határozza meg.
A cégvezetők tizede nem vár nyereséget 2023-ban. További negyedük a 2022. évi nyereséghez viszonyítva jelentős vagy kisebb mértékű visszaesésre számít, csaknem négytizedük nem számít változásra, míg több mint negyedük valamilyen mértékű növekedést vár. A legalább 250 főt foglalkoztató cégek körében a legmagasabb azidei évben nyereségre nem számítók aránya (12%). Esetükben az látszik, hogy kevésbé a nyereség csökkenésére, sokkal inkább az előző évben elért nyereségszint megmaradására számítanak. Az építőipari (15%) és a feldolgozóipari cégek (14%) esetében a legmagasabb a nyereségre egyáltalán nem számítók aránya.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kereskedelmi cégek esetében a többi ágazathoz képest kiemelkedő a nyereség csökkenését várók aránya (43%), a gazdasági szolgáltatást végző vállalatok körében pedig a nyereség növekedését várók aránya (39%).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


