TEÁOR számok 2025 tudnivalók, TEÁOR változás és új TEÁOR lista: így történik a TEÁOR szám változás, itt az új TEÁOR fordítókulcs 2025-ben. Hogyan érhető el...

Háromból két magyar vállalkozónak ezzel van tele a hőcipője: lenne megoldás, de kevesen hajlanak rá
A vállalkozók több mint felét érinti a nyolc napon túli fizetési határidő, amivel szemben a reklámiparban a legnagyobb az ellenállás: a szektor szereplői 90 százalékban elégedetlenek ezzel a gyakorlattal, derült ki egy friss online kutatásból, amit a vállalati szféra több mint 500 szereplője töltött ki.
Rátkai Tamás, a felmérést végző Flexibill alapítója arról beszélt, a válaszadók közel 80 százaléka tapasztalt már olyat, hogy az ügyfél késve fizetett, közel kétharmaduk pedig arról számolt be, gondja adódott abból, hogy ennyit kellett várni a pénzre.
A média- és reklámiparban az érintettek kétharmada nyolc napnál hosszabb fizetési határidőhöz szokott, míg az autóiparban ez az arány 85 százalék, derült ki a cég több mint 500 vállalat, köztük cégvezetők és tulajdonosok bevonásával készült online felméréséből. Az élelmiszeripar minden harmadik szereplője úgy nyilatkozott, hogy 30 napos vagy azon túli fizetési határidővel dolgoznak.
Háromból két magyar vállalkozást érintenek a nyolc napon túli fizetési határidejű számlák, és ugyanennyien nem tartják jónak a hosszabb fizetési határidő egyébként elterjedt gyakorlatát.
Rátkai Tamás, a digitális faktoring úttörőjének számító Flexibill alapítója az eredményeket ismertetve elmondta, 8 napnál hosszabb határidőkkel kapcsolatban minden területen magas az elégedetlenségi ráta, de a reklámiparban a legnagyobb, itt ugyanis a válaszadók 90 százaléka adott hangot nemtetszésének.
A hosszú fizetési határidőtől való távolságtartás okai mögött leginkább az állhat, hogy a legtöbb vállalkozó már belefutott abba, hogy nem fizették ki őket időben. Felmérésünk résztvevőinek 80 százalékával fordult már elő, hogy az ügyfele késve fizetett, a megkérdezettek kétharmada pedig azt állította, hogy a pénzre való várakozás gondot okozott számára
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
– mutatott rá. „Az üzleti életben megszokott, hogy 15–30 napos határidővel fizetnek a cégek, ezen nem tudunk változtatni. Olyan megoldást akartunk kifejleszteni, amelynél elég a megszokott időben fizetni, az eladó mégis előbb jut a pénzéhez” – mondta Rátkai Tamás. Arra a kérdésre, miben változna a vállalkozás élete, amennyiben ez adott lenne, sokan a „jobb cashflow-t” valamint a „tőkeerősséget” említették válaszukban. Az IT iparágban a „stabilitás”, a kereskedelemben a „gyorsabb”, a médiaiparban pedig a „biztonságosabb” és a „kiszámíthatóbb” kulcsszavak domináltak a szabadon kitöltős részben.
A vállalkozások óriási többsége, közel 85 százalék úgy nyilatkozott, szívesen használna rövidebb fizetési határidőt, ha erre lenne lehetősége.
„A Flexibill applikáció éppen a vállalkozók valós problémáira szolgáltat alternatív megoldást azzal, hogy az országban egyedüli módon 100 százalékig digitálisan finanszírozza meg a vállalkozások aktív számláit, így nem kell hónapokat várnia a cégeknek, amíg a vevőik fizetnek. A digitális faktoring egy, a hitelnél okosabb finanszírozási forma, amivel hónapok helyett egy gombnyomásra már pénzhez lehet jutni, hiszen az app gyakorlatilag „megveszi a vállalkozások számláit, így nem kell megvárni, míg az ügyfél kiegyenlíti azt.- tette hozzá Rátkai Tamás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


