Az előrejelzések alapján november 22-én, pénteken érkezik a 2024-2025-ös téli szezon első havazása.
A kis- és középvállalkozások többsége, ezen belül a középvállalatok közel kétharmada szerint a versenyképességük megőrzéséhez sokkal határozottabb lépéseket kell tenniük a digitalizáció irányába. Ennek fontossága a közeljövőben a vállalkozások harmadánál-negyedénél nőni fog. A változásra azért is van szükség, mert a hazai KKV szektor viszonylagos lemaradásban van régiós versenytársaihoz képes a digitális transzformáció tekintetében.
A hazai kis- és középvállalatok több mint a felének (59%) nincs kidolgozott informatikai stratégiája, túlnyomó többségüknél nem is várható, hogy lesz – többek között ez derült ki a BellResearch által a Microsoft Magyarország megbízásából a közelmúltban elvégzett Hungarian ICT Report felmérésből. Ennek ellenére, a vállalkozások többsége, a középvállalatoknak pedig a kétharmada szerint a jövőben sokkal határozottabb lépéseket kell tenniük a digitalizáció irányába, a vállalatok harmada-negyede úgy véli, az infokommunikáció fontossága nőni fog a mindennapjaikban.
A magyar vállalatok nagyrésze a kis-és középvállalat kategóriába tartozik, ami közel 2 millió embernek ad munkát. Ebben a szektorban is fontos a digitalizáció, azonban a tendenciák azt mutatják, hogy bár nem állunk rosszul országos szinten a vállaltok digitalizációjával, még mindig vannak hiányosságaink. Nagyjából 35 ezer cég tartozik a kis-és középvállalatokhoz, ebből 30 ezer kisvállalkozás, míg 5 ezer középvállalkozás. Az elmúlt 20 évben a digitális fejlődés organikusan történt, azonban nem olyan gyorsak ezek a változások, amelyet különböző nemzetközi indexek is bemutatnak.
Magyarország jelenleg az utolsó helyen áll abban, hogy hogyan fejlődnek a vállalatok az informatika terén.
Azonban a többi országban is ez a jellemző, így nagy szükség van arra, hogy ezt fejlesszék. A felmérésből az is kiderült, hogy a hazai kis-és középvállalatok többsége csak egy évre előre készít üzleti tervet, a ksivállalatok helyzetében ez a szám még alacsonyabb.
Ez egy üzleti kihivás. A szakemberhiány nem csak az informatikai területen jellemző, és bár a vállalkozások is szeretnének hatékonyak maradni, a háború miatt újabb nehézségeket fog okozni ez, amivel a vállalatoknak meg kell majd küzdenie
- tette hozzá Jakab Áron, a BellResearch Kutató, Elemző és Tanácsadó Kft. partnerkapcsolati igazgatója. Kiemelte, hogy a cégek kétharmadának nincs kidolgozott informatikai stratégiája, és IT terve sem, háromnegyedénél az infokommunikáció sincs erősen jelen, ráadásul a vállalkozások egyötödénél a digitális transzformáció alapozó szerepet tölt be. A középvállalatok egyharmadánál nincs belsős informatikus, a kisvállalatoknál is csak a cégek egyharmada rendelkezik ilyen munkatárssal, ezért fontos az, hogy ők kívülről is megkapják a segítséget, támogatást, szakértelmet. A digitális transzformációját mutató index (DTI) a hazai KKV szektorban jelenleg 33,1 index pont, ami az elmúlt évek fejlődése mellett is alacsonynak mondható. Az ügyfélkapcsolatok kezelésében, az IT területén, a munkahelyi kultúra átformálásában már jelentős szerephez jutott a digitalizáció, ugyanakkor a stratégiai tervezésben, a termékek és szolgáltatások, a működés és logisztikai folyamatok átalakításában még inkább csak a kezdeti lépések történtek meg.
Bíztató, hogy sok cég ismeri fel a digitalizáció fontosságát, szerepét, hiszen a vállalatok negyede mondta azt, hogy az infokommunikáció növekedni fog a cégnél, a vállalatok közel kétharmada pedig felismerte, hogy erősen kell lépniük a digitalizáció irányába, hogy versenybe maradhassanak
- tette hozzá a szakember. A jelenlegi, bizonytalan gazdasági helyzet is további hatékonyságnövelő intézkedésekre szorítja a vállalkozásokat, ehhez számos pályázati forrás áll a cégek rendelkezésére, ezek elnyeréséhez ugyanakkor a vállalkozásoknak vízióval és konkrét fejlesztési tervekkel kell rendelkezniük digitális területen is.
Ha egy nagyvállalatnál az IT költségek, az informatikai és a digitális stratégia problémát jelent, akkor fontos megnézni, hogy mi hogyan tudunk segíteni a kis-és középvállalatoknak ebben, ahol a finanszírozási gondok mellett a tudáshiány is megjelenhet. Fontos, hogy ezt feltérképezzük
- tette hozzá Szalay Angelika a Microsoft Magyarország kis- és középvállalati értékesítési igazgatója, aki arról is beszélt, hogy a Digital Future Index nemzetközi kutatásban különböző vállalatoktól gyűjtöttek össze információt, és 55 pontban vizsgálták a digitalizációra vonatkozó adatokat. Ez arra mutatott, hogy Magyarországon az ICT szektor kiemelkedő, van erre piac.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Rengeteg szempontból a digitális érettség Magyarországon nagyon fejlett, azonban a kihasználtság nem megfelelő szintű, ennek ellenére könnyen be tudnánk kerülni a legjobb tíz országba is
- fogalmazott Szalay Angelika, aki kiemelte azt is, hogy mi, magyarok különösen erősek vagyunk digitális érettségben, internetelérésben, okoskészülékek használatában de távmunka érettségén is magasan áll az országos átlag.
Az emberek a magánéletükben jól használják az innovációt, azonban bemennek a munkahelyükre, és mintha elfelejtenék azt, hogy hogyan kell ezeket az eszközöket használni. Az edukáció így kiemelkedően fontos szerepet kap nálunk, segítünk feltárni ezeket a lehetőségeket a kis-és középvállalatok számára. Sikeresek ezek a kampányok, nagyon magas a konverzió, nyitottak a cégek a digitális fejlettségre. A hiba az IT stratégiában van, valamint a kommunikációban
- tette hozzá, majd a felhőhasználat fontosságát is kiemelte, hiszen ahogy ez nő, úgy nő az innováció is.
Bár Magyarországon is látható növekedés a felhőtechnológiában, még mindig nagyon kis szegletét tudtuk elérni a kis-és középvállalatoknak, azonban van erre is igény.
A koronavírus pozitív hatása, hogy rákényszerítették a vállalatokat a felhőhasználatra, ami Magyarországon is jól elindult, és megnyitotta ezt az új lehetőséget a kis-és középvállalatok felé is, ráadásul a távmunka lehetőségére is nyitottá tette a vállalatokat.
Összességében elindult a digitalizáció, és ezzel a produktivitás is növekszik
- húzta alá Szalay Angelika. Mint a szakértők elmondták, az ország adottsága előnyös, bár még mindig van hiányosság abban, hogy hogyan jutnak el ide a vállalatok, és mennyire érzik ennek szükségességét. A szakértők úgy látják, hogy informatika és digitalizáció kapcsán még mindig leginkább az eszközök beszerzésére használják az IT-t és nem az alkalmazások beszerzésére, használatára.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.