Hiába hittük, hogy a világháborúk kora végleg lezárult, egyre több jel utal arra, hogy a világ újraírhatja a 20. századot.

Az ág is húzza a magyar vendéglátósokat: már ez az alapvető tétel is borzasztóan megdrágult
A papírárak folyamatos növekedése, az élelmiszeripari és a szállítási költségek emelkedése várhatóan újabb drágulást eredményez a vendéglátóipar számára. Az ukrán-orosz konfliktus hatására az éttermi csomagolóeszközök külföldről történő beszerzése is részben új útvonalakon történik. A cellulóz árának emelkedése, globális papírhiányt eredményezett, amely hazákba is begyűrűzött. Az Indepack Kft. adatai szerint az inflációt meghaladó mértékkel nőtt a papír alapú elviteles dobozok (pl. pizzadoboz) ára az előző év második feléhez képest.
A koronavírus járvány miatti lezárások egyik legnagyobb vesztese a vendéglátóipar volt. Az éttermi bezárások a vendégszám jelentős csökkenését, valamint a szakképzett munkaerő pályaelhagyását eredményezték. Akárcsak a long-covid betegeknél, a pandémia hatása vendéglátóhelyek esetében is a mai napig nehezíti az életet. Bár a lezárások alatt a házhozszállítás szükségessége és a higiéniai követelmények miatt megnőtt az éttermi csomagolóeszközök iránti kereslet, további nehézséget jelent a vendéglátósok számára, hogy ezek ára az előző év második felétől folyamatosan nő.
A műanyagok háttérbe szorításával nagyobb igény jelentkezett a papír alapú csomagolóeszközökre. Ezzel egyidőben a cellulóz árának jelentős növekedése miatt globális papírhiány alakult ki, amely a papír alapanyag árát mintegy 20-30%-kal emelte és a mai napig folyamatos emelkedést mutat. Nem ritka, hogy a beszállítók napi árat határoznak meg a papíralapú termékekre, illetve nem garantálják a megrendeléskor megadott árat, miközben a szállítási idő a rendelést követően 3-6 hónap is lehet.
Az árnövekedést az import nehézségei is okozzák. Oroszország felől teljes mértékben megszűnt a csomagolóeszközök behozatala, pedig a pandémia miatt elérhetetlenné vált kínai beszállítói piacot sokan cserélték a közelebbi orosz piacra. Az orosz partnercégek viszont jelenleg nem tudják megoldani a szállítást. A korábban a nyugati piacokról érkező áru sem éri el hazánkat, mert a külföldi gyárak a magyar piac kiszolgálása nélkül is értékesíteni tudják a termékeiket. Nem segíti az árak kordában tartását az sem, hogy a forint teljesen kiszolgáltatott az euroval és a dollárral szemben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


