Eladó a Káptalantóti piac azon területe, amelyen az egyetlen állandó vendéglátóhely is működik, a telken 30 árusnak állandó bérleti szerződése van.
Együttműködési szabálykönyvet dolgozott ki a szakma reputációjának emelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A kezdeményezés mögött az MMSZ 70 megbízó oldali tagja, a MAKSZ 45 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetség áll.
Közös ügyfél-ügynökség oldali alapelveket, ajánlásokat és vállalásokat fogalmazott meg a megbízók képviseletét is zászlajára tűző MMSZ és az ügynökségeket tömörítő MAKSZ. A két meghatározó szakmai szervezet által közösen létrehozott kommunikációs iparági white paper a Fairplay Book nevet kapta. A dokumentum mérföldkövet jelenthet a hosszútávú, kölcsönös, értékalapú ügyfél-ügynökség kapcsolatok megteremtésében, ami nagyban segíti a szakma reputációjának emelését, fenntarthatóságának biztosítását.
A kidolgozott ajánlások mérlegelése, betartása áttekinthetőbbé, kiegyensúlyozottabbá teszi az ügyfelek és ügynökségeik közös munkáját, és így lehetőséget teremt a döntéshozóknak, hogy pontosabban definiálják a rendelkezésükre álló erőforrások helyét és szerepét a marketing folyamatban. Ennek eredményeként hatékonyabb kampányok jöhetnek létre, illetve jobban tervezhetőbbé válnak az ügynökségi szolgáltatások is. Mindkét szövetség vallja, hogy a szakmai szereplők nem „ügyfelekre és alvállalkozókra”, hanem együttműködő partnerekre oszthatók fel: az ügynökség a megbízó belső erőforrása. Egy motivált, megújulásra képes csapat pedig a legmagasabb szintű befektetés. A közösen vallott alapértékek között szerepel az is, hogy a sikeres együttműködéshez egyértelmű, átlátható feltételekre, korrekt számonkérhetőségre, valamint megfelelő emberi, szakmai és reális anyagi ösztönzésre van szükség mindkét oldalon.
„Az MMSZ olyan aktív és a szakmát formáló szervezet, amely elkötelezett a megbízói és szolgáltatói oldallal való közös értékteremtésben” – hangsúlyozza Hinora Ferenc (Positive Adamsky), a több mint 30 éves szakmai szervezet elnöke. „A szövetség feladatának tekinti minden olyan értékteremtő ágazati, edukációs, orientációs, közösségi, illetve társadalmi célkitűzés szolgálatát, amelyekkel érdemben támogatni tudja a megbízói, illetve szolgáltatói oldal piaci szereplőit. Éppen ezért örömmel álltunk az élére annak a párját ritkító kezdeményezésnek is, amely a sérülékeny, ugyanakkor értékteremtő ügyfél-ügynökségi kapcsolat együttműködési pontjainak javítását célozta” – emelte ki az elnök.
A projekt során az ügynökségi oldal képviseletét a MAKSZ, az egyetlen, kizárólag kommunikációs ügynökségeket összefogó szakmai szövetség látta el. A MAKSZ az érdekvédelem mellett, aktívan dolgozik iparág fenntarthatóságáért, fejlesztéséért, a megfelelő utánpótlás biztosításáért, a szakmai színvonal emeléséért.
A Fairplay Book kezdeményezést a szövetségen belül irányító és összefogó elnök, Blaskó Nikolett (ACG) elmondása szerint a piac ma komoly kihívásokkal küzd, az általános kreatív színvonal messze nem kielégítő, emellett romlik a reklámok társadalmi elfogadottsága is hazánkban. Csökken a hosszútávú, stratégiai ügyfél-ügynökség kapcsolatok száma, egyre több a taktikai feladatokra kiírt tender és az ad hoc együttműködés a piacon. Az ügynökségek sok esetben szorulnak az ügyfelek beszerzési osztályain keresztül partneri kapcsolat helyett végrehajtó státuszba, ahol az árak és a határidők dominálnak a szakmai háttérrel és a minőséggel szemben.
A MAKSZ elnök szerint a szakmai színvonal emeléséhez, a fenntarthatóság megőrzéséhez a kreatív-kommunikációs iparágnak vissza kell kerülnie értéket teremtő, tanácsadó-partneri szerepébe a megbízóknál. A fairplay alapú, kölcsönös, kiszámítható, partneri együttműködés mindennek az alapja, a fejlődés motorja lehet. Ezért támogatja és tartja óriási lépésnek az elnök az MMSZ ügyféloldali kezdeményezésével létrejött szabálykönyvet.
Örülünk, hogy alkotó módon kapcsolódhattunk ehhez a szakmatörténeti jelentőségű kezdeményezéshez, melynek alapelveit és ajánlásait betartva valódi minőségi változás indulhat el a piacon
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
– nyilatkozta Blaskó Nikolett.
Az ajánlások gyűjtését, kidolgozását az MMSZ-en belül működő Marketing Döntéshozók Klubja Agency –- Client Munkacsoportja végezte, amelyet Mérő Ádám (The Coca Cola Company) vezetett. A csoportban többek között olyan márkák képviselői foglalnak helyet, mint a The Coca-Cola Company, a Microsoft, a Vodafone, a Nestlé vagy a Szentkirályi Magyarország.
„A konstruktív és partneri együttműködésben gondolkodó megbízói, illetve ügynökségi oldal elemi érdeke, hogy hosszú évek után, a legnagyobb szakmai szervezeteken keresztüli közös egyeztetés segítségével, végre kodifikálásra kerülhettek azok az alapelvek és ajánlások, melyek korrekt, egymás tiszteletén alapuló, a ma már kissé túlhaladott hierarchikus álláspontot maga mögött hagyó és átlátható viszonyrendszert teremtenek” – vallja Mérő Ádám. „Mivel mindkét oldalon évekig dolgoztam, elképesztően motiváló volt bekapcsolódni a munkába, hiszen mind az MMSZ-t képviselő megbízói oldalon ülő kollégák, mind a MAKSZ vezetése teljes figyelemmel és erőbedobással tette oda magát annak érdekében, hogy a dokumentum a végső formáját elnyerje” – emeli ki a szakember.
A dokumentumban a közösen vallott alapelvek mellett, az ügyfél-ügynökségi kapcsolat négy meghatározó szakaszához, az „Egybekelés”, a „Mézeshetek”, az „Együtt sírunk, együtt nevetünk”, illetve a „Konszolidáció és Megújulás” ciklusokhoz köthető ajánlásokat és vállalásokat olvashat a szakmai közönség.
A MAKSZ elnöksége és tagügynökségei, valamint a MMSZ képviselői és Agency – Client Munkacsoportjának tagjai büszkék arra, hogy ilyen széles körben kimondták a Fairplay Book pontjainak szükségességét és közös akarattal merték azokat a szakma nyilvánossága elé tárni. A Fairplay Book szakmai támogatói az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT), az International Advertising Association Magyarországi Tagozata (IAA), a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ), a Magyar PR Szövetség (MPRSZ), valamint a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ). A kezdeményezők őszintén remélik, hogy a jövőben egyre többen csatlakoznak kezdeményezésükhöz és vállalják fel a dokumentumban megjelenő értékeket és ajánlásokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.