Immár 2020 óta minden évre jut valami komoly nehézség a gazdaság számára, ami akadályozza az FMCG-piac működését is.

A Magyar Faktoring Szövetség 2021 első negyedévi statisztikája szerint mindössze 1%-kal nőtt a faktorált forgalom. Firss iparági tapasztalatok alapján azonban a gazdaság újraindulása után már most jelentősen megnőtt az érdeklődés a digitális faktoring szolgáltatás iránt.
Bár a pandémia következtében az elmúlt évekhez képest egy visszafogottabb növekedési ütemet figyelhetünk meg a magyar faktoring piacon, azonban a gazdaság újraindulása minden bizonnyal erre a szegmensre is pozitív hatást fog gyakorolni - írja közleményében a Péntech Solutions.
A Magyar Faktoring Szövetség negyedévente teszi közzé a legfrissebb adatokat a faktoring piac alakulásáról. A 2021 első negyedévét elemző statisztika szerint mindössze 1%-kal nőtt a faktorált forgalom, a piaci szereplők pedig összesen 793,6 milliárd forintos forgalmat produkáltak. Ezzel együtt bár az összes ügyfél darabszámában enyhe gyarapodás történt (4264 db), az aktív ügyfelek száma (3182 db) ugyan csak 2%-kal, de csökkent éves összehasonlításban.
A faktorált forgalom tekintetében már a tavalyi évben is lassult a növekedés, míg 2020-ban 2019-hez képest csak 13%-kos bővülésről számoltak be, egy évvel korábban 2018-ról 2019-re még 28%-kal bővült a piac. Az első negyedéves jelentés alapján úgy tűnik, a tavalyi trend idén is folytatódott, ráadásul a járványügyi helyzet romlása sem segítette a piacot az év első hónapjaiban. Mindezek ellenére a faktoring piac szereplői optimistán állnak az idei évhez, hiszen a gazdaságvédelmi intézkedések lezárulása után most érkeztünk el a gazdaság újraindításának szakaszához.
Érdemes lesz figyelni a második negyedév számait, illetve 2021 második felének alakulását, hiszen a gazdaság újraindulásával a faktoring piacon is dinamikus növekedést fogunk tapasztalni
– mondta el Berényi Benjamin, a Péntech Solutions társalapító–ügyvezető igazgatója.
A járványhelyzet az elmúlt másfél évben jelentősen megnövelte a fizetési határidők hosszát, és a vállalkozások életében a szokottnál is nagyobb figyelmet kapott a likviditás fontossága. Szállítói oldalról éppen ezért a faktorálási kedv növekedése várható, a lassabb fizetés előnyben részesítése miatt pedig vevői oldalról is egyre nagyobb a faktoringra való nyitottság.
A krízishelyzetekből levont tapasztalatok alapján faktoringra a válság utáni időszakban van a legnagyobb szükség, amikor a cégeknek nem a csak likviditásuk megőrzésére, hanem az ezzel egy időben érkező új megrendelésekre is gondolni kell. Az új megrendelések teljesítéséhez pedig működőtőkére van szükség, amit legkönnyebben és leggyorsabban faktorálással lehet finanszírozni.
A KKV-knak az ingyen hitelek változását is érdemes aktívan figyelni, hiszen a Magyar Nemzeti Bank a 3000 milliárd forintos keretösszeg elérésével kivezeti NHP Hajrá nevű konstrukcióját, és a KAVOSZ Zrt. által koordinált Széchenyi Kártya Program keretében újraindítási konstrukciók válnak elérhetővé július 1-jétől a kis- és középvállalkozások számára. A Péntech segítségével ezen kedvezményes hitelkonstrukciók is igényelhetők, digitális rendszerükben cégre szabott ajánlatok kérésére is van lehetőség.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kutatást készít a Pénzcentrum
Hogy pontos képet kapjunk a kisvállakozások mindennapjairól, az elmúlt évek nagyszabású átalakításainak rájuk gyakorolt hatásairól egy félmérés keretében gyűjtünk információt arról, hogyan vették a cégek ezeket az akadályokat, milyen folymatok indultak el, és milyen megoldások segítenék őket hatékonyabb működéshez, főleg az adminisztatív feladatok automatizálásában, hogy energiájukat az üzletre összpontosíthassák.

Gondoltál már arra ki fogja örökölni a vállalkozásod? Ezt sokan elrontják, komoly bukás lehet belőle
A családi vállalkozásokat érintő változások gyakran váratlanul következnek be.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


