Eladó a Káptalantóti piac azon területe, amelyen az egyetlen állandó vendéglátóhely is működik, a telken 30 árusnak állandó bérleti szerződése van.
Ez lehet a magyar kisvállalkozók túlélésének záloga: sokan meglépték, rengetegen még hezitálnak
Rengeteg magyar mikro- és kisvállalkozás döntött úgy a múlt évben, hogy ideje jelen lenni az online térben is - voltak, akik ezt már régóta tervezték, másokat viszont csak a pandémia kényszerített erre a lépésre. Mások viszont úgy gondolták, nem érdemes kapkodni, várnak a járvány végéig, túl nagy kiadást jelentene egy honlap, ami talán meg sem térül. A járvány viszont hosszabbra nyúlt, és jelenleg az, hogy a vállalkozót el tudják-e érni a lehetséges ügyfelek digitális csatornákon ma már nem is a növekedés, hanem egyáltalán a fennmaradás záloga lehet. A Pénzcentrum arról kérte most szakértők véleményét: mennyivel nőtt a honlapkészítés iránti igény a vállalkozók körében az elmúlt évben, mennyivel lesz versenyképesebb egy online is elérhető vállalkozás? Arról is kikértük véleményüket: milyen költségekkel érdemes számolnia annak, aki belevág - és miért érdemes inkább költeni rá most, mint megpróbálni ingyen összerakni egy kezdetleges honlapot?
2020-ban jelentősen nőtt az új domainek, vagyis honlapcímek regisztrációi, és ez a trend 2021-ben is folytatódott. Egy friss jelentés szerint a januári és februári .hu domain regisztrációk egyaránt meghaladták a 12 500 darabot, míg 2020-ban ehhez képest 10 000 domain alatt volt mindkét havi adat. A magyarok körében leginkább a .hu-ra végződő domainek a legnépszerűbbek, és a regisztrált nevekből az látszik, hogy az év első két hónapjában inkább szolgáltatások (pl. autósiskola, fitnessterem, vagy online marketing tanácsadás) honlapjait készítették el.
A domain regisztrációk növekedéséből is kitűnik, hogy az online jelenlétnek óriásit nőtt a szerepe: egyre többen döntenek honlap vagy akár blogindítás mellett. Ez bizonyára annak is köszönhető, hogy az elmúlt években is egyre nőtt az online tér szerepe az információnyújtásban és kereskedelemben, viszont a pandémia még inkább felgyorsította a növekvő trendeket. Most akár olyan vállalkozók is a honlapkészítés mellett dönthettek, akik ezt korábban nem is tudták volna elképzelni.
Az lapunk által megkérdzett honlapkészítéssel foglalkozó szakemberek is vegyes honlapkészítési kedvet tapasztaltak ügyfeleik részéről. A Webshark például nem tapasztalt kiugró érdeklődéstaz elmúlt egy évben, inkább arról számoltak be, hogy közvetlenül a járvány kitörése utáni időszakban nőtt meg érezhető mértékben az igény weboldalakra, míg Jobbágy András (honlapszaki.hu) lapunknak azt nyilatkozta, abszolút élénkebb volt az érdeklődés:
- mondta a szakember.
Németh Krisztián a Webshark online marketing tanácsadója szerint megfigyelhető egyfajta eltolódás is:
- ismertette és arra is rávilágított, hogy "a nagyobb cégeknél elsősorban az indokolja egy saját weboldal meglétét, hogy ma már alapvető követelmény egy céges weboldal, és nem egy-egy váratlan esemény váltja ki az igényt". Így nem csoda, hogy korábban több volt a fizetőképes ügyfél, hiszen nem volt egy olyan készerítő hatás, mint a koronavírus világjárvány.
Aki nincs jelen online, ma már láthatatlan
Bár úgy tűnik, már a járvány kezdetén sokan felismerték, hogy az online jelenlét a vállalkozás fennmaradásának kulcsa, rengetegen lehetnek, akik még mindig kivárnak. Mások hezitálnak: érdemes-e lecserélni a régi, elavult honlapot, vagy inkább ki kell várni az ilyen döntésekkel a járvány végét. Valójában az, hogy egy egyéni, vagy kisvállalkozás rendelkezik-e honlappal már a pandémia előtt is versenyképesebbé tette a cégeket.
- mondta el Jobbágy András. Tehát már a járvány előtt is létező trend volt, hogy nőtt a bizalom az online jelenlévő vállakozások iránt, és könnyebben rájuk is lehetett bukkanni, viszont a szakértők egyetértenek abban, hogy a járvány hatására az, aki nincs jelen az interneten is, az az ügyfelek számára láthatatlanná vált.
- mondta el lapunknak Németh Krisztián, aki szerint "emellett egyre nagyobb súllyal esik latba az is, hogy milyen minőségű a weboldal, milyen felhasználói élménnyel bír, azaz mennyire könnyen használható a látogatók számára. Mivel a verseny ma már az interneten is minden iparágban jelentős, így az emberek gond nélkül otthagyják azt a webáruházat vagy weboldalt, melyet nem tudnak használni, nem találják meg rajta elég gyorsan a keresett információkat".
A Webshark online marketing tanácsadója azt is hozzátette, hogy bár a magyar vásárlók meglehetősen árérzékenyek, ennek ellenére egy weboldal használhatósága is meghatározó tényező a tekintetben, hogy a vásárlóknak milyen benyomásaik alakulnak ki egy webáruházról, és visszatérnek-e később oda.
Mennyibe kerül a honlapkészíttetés?
"Egy honlap elkészítésének díja a Websharknál minden esetben az egyedi igényektől, egyedi kalkuláció alapján történik, hiszen az árat sok tényező befolyásolja weboldal-típustól, designtól, az oldalak számától, speciális funkcióktól, stb. függően. A legolcsóbb weboldalak a néhány százezer forintos kategóriába esnek, míg a drágább, általunk készített weboldalak több millió forintba kerülnek" - mondta el Németh Krisztián az árazás kapcsán, és felhívta a figyelmet:
A szakértő szerint "folyamatos költséget jelent a hosting, a domain fenntartása, biztonsági tanúsítvány megléte, illetve szükség esetén a weboldal karbantartása, a jelentkező hibák javítása, frissítés, ha azt egy szakember végzi. Emellett szükség lehet online marketingre és keresőoptimalizálásra is, hiszen ezek nélkül a weboldal csak létezik az online térben, az emberek nem feltétlenül találnak rá".
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A honlapszaki.hu szakértője úgy véli, arra a kérdésre, hogyan alakul jelenleg a honlapkészítés díja általánosságban, nagyon nehéz konkrét választ adni, mert "ez egy nagyon vegyes, nehezen átlátható piac".
- mondta el Jobbágy András, és hozzátette: "Az árazást nagyban befolyásolja, hogy milyen konkrét elvárásai vannak a megrendelőnek, valamint az is, hogy ki adja az ajánlatot. A nagyobb online ügynökségek jellemzően magasabb áron dolgoznak, mint az egyéni vállalkozók." Arra is felhívta a figyelmet, hogy piac alsó harmadában, vagyis az olcsó honlapok terén, elég komoly az árverseny. Ez a szakértő szerint részben a nagyszámú feketén dolgozó, nem számlaképes "szaki" miatt is van, akik nyomják lefelé az árakat. Velük kapcsolatban rengeteg a rossz tapasztalat, nem árt óvatosnak lenni, és minden esetben rendes szerződést kötni a honlapkészítésről - mutatott rá.
Szintén kiemelte az olyan költségeket, amelyekre sok vállalkozó nem gondol: "a honlapkészítés díján felül a megrendelőnek számolnia kell a domain regisztráció díjával (évi párezer forintos összeg), valamint a webtárhely költségével, ami évi 10 és 150 ezer forint között mozoghat, szolgáltatótól függően. Ha grafikussal szeretnénk megterveztetni a logót, vagy akár a teljes designt, akkor ez is plusz költség lesz".
- magyarázta a szakértő. Lapunk arra is kíváncsi volt, hogy miért éri meg profival készíttetni a vállalkozói honlapot. Hiszen rengeteg oldal kínál ingyenesen, sablonokból összerakható weblapokat, vannak erre szofverek is, amelyekkel a hozzá nem értők is, valamennyi tanulás után el tudják készíteni a saját felületüket.
Lehet-e ingyenesen jó honlapot készíteni, és ha igen, miért nem?
Jobbágy András kiemelte lapunk kérdésére, hogy teljesen ingyenes honlap nincsen, mert még a magukat ingyenesnek hirdető weboldal készítő programok is pénzt (jellemzően havidíjat) kérnek az olyan alapvető dolgokért, mint pl. saját domain cím hozzákötése a honlaphoz.
- fejtette ki, és azt is elmagyarázta, miért hasznos a külső segítség: "Amiben egy jó webfejlesztő mindenképp segíteni tud, az az, hogy mederben tartja a projektet. Tudja mi a lényeges, és mi nem, milyen eszközhöz érdemes nyúlni, és mihez nem. Észreveszi és elkerüli azokat a hibákat, amelyek veszélyeztethetik a honlap használhatóságát, stabilitását, működését. Ezzel rengeteg időt, és végső soron pénzt takaríthat meg a megrendelőnek."
A Webshark online marketing tanácsadója szerint ma már valóban rendelkezésre állnak jól és bárki által használható CMS-ek, weboldal-sablonok, melyekkel alapszintű technikai tudással elkészíthető egy egyszerű weboldal, viszont
Németh Krisztián szerint ezeket a sablonszerű honlapokat csak szakértői kezek tudják olyan plusz funkciókkal, design-megoldásokkal felruházni, melyek egy adott weboldal felhasználóinak igényeire vannak szabva.
- mondta el a szakértő.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.