Az emelkedő árak miatt a svájci vásárlók egyre inkább a nagyobb szupermarketeket vagy a határon túli vásárlást választják.
Ebből él most Szabó Erika, a Barátok közt sztárja: az RTL Cápáinak nem jött be a biznisz
Ismét eltelt egy hét, ismét képernyőre került a Cápák között című üzleti showműsor újabb, immár ötödik epizódja. Ma este ismét négy különleges magyar vállalkozóval ismerkedhettünk meg, és az általuk előállított nem mindennapi termékekkel. Aki hétről-hétre követi a műsort, annak feltűnhet, hogy egyre kevesebb a kókler, egyre több a profi jelentkező, de legalábbis a kifejezetten eredeti figurák.
A Cápák között című üzleti showműsor 3 évadának 5. része sem tartogatott kevesebb izgalmat, mint az eddigi epizódok, sőt! Kijelenthetjük, hogy egyre jobbak az adások: kaptak a jelentkezőt hideget, meleget, és ma este sem kímélték őket a cápák. Ismét jól szórakozhatott, aki az RTL Klubot választotta, és sokat megtudhatott az emberi természetről, ahogy egy vállalkozás működtetéséről is.
Az első kishal ismerős lehet azoknak, akik néztek valaha szappanoperát az RTL Klubon, egy korábbi Barátok közt szereplő, Szabó Erika, és testvére, Szabó József állt a cápák elé. Már létező és jól működő vállalkozással érkeztek, melynek első látásra ugyan semmi köze nincs a színészethez, az előadóművészethez, valójában azonban nem is áll tőle olyan messze. A SimpleOnYou a pólóin korszerűen, dizájnosan tálalja a verseket, hiszen költeményt viselni magunkon lehet menő is akár. A webshopos értékesítésből az elmúlt évben 30 millió forintos forgalmat értek el, melynek nagyjából 40 százaléka a profit. A gyártósoruk professzionális szintre való felfejlesztéséhez kért Erika és József
A cápák elismerték, hogy az üzenet és a tartalom rendkívül értékes, de a fast fashionnel nem tudnak versenyre kelni, nem is lehet célja az egy ilyen vállalkozásnak. Úgy érezték a stúdióban ülő befektetők, hogy ehhez nekik nincs közük, ez a cég megáll a saját lábán, ezért nem fektettek be, viszont végül behúzták a Telekom Digitálisan Tettrekész Díjat. Erika a műsor után azt nyilatkozta a Pénzcentrumnak, hogy ettől függetlenül egyáltalán nem csalódottak, hatalmas élmény volt számukra a műsor, és az azt megelőző felkészülési időszak.
- mondta el a színész-vállalkozó, majd folytatta: "a cápák előtt való bemutatkozásnak azért is örülünk, mert egy fiatal brand számára nagyon sokat jelent, hogy a műsor révén széles közönséghez juthat el, mutathatja meg magát, illetve azt, amit képvisel. Annak ellenére, hogy az ember nyilván ismeri a saját vállalkozását, egy pitchre fel kell készülni. Át kell nézni a számokat, az üzleti tervet és mérlegelni a lehetőségeket. Egy ilyen felkészülési folyamat nagyon sok mindenre rávilágít a vállalkozással kapcsolatban, jobban kiderülnek számunkra is az esetleges hiányosságok, illetve a fejlődési lehetőségek. Valamint nagyon izgalmas kaland, amikor olyan emberek szólnak hozzá egy induló vállalkozáshoz, vagy egy ötlethez, akiknek hatalmas üzleti tapasztalatuk van. Egy-egy kérdés elindíthat egy gondolkodási folyamatot, ami később kulcsfontosságú lehet a vállalkozás jövője szempontjából."
Másodikként a 25 éves Gergő vonult a befektetők elé, egy alapvetően izgalmas, de nem túl kidolgozott ötlettel. A fiatal srác ízig-vérig vállalkozó, és nem csak elképesztően pozitív kisugárzása, de ötleteinek nem mindennapi megvalósítása is felkeltette a zsűri érdeklődését.
- mondta el elöljáróban a KRESZ vizsgára felkészítő applikációjáról. 5 millió forintot kért méghozzá arra, hogy a terméket elkészthesse iOs-es rendszerre is, cserébe 30 százalékos részesedést ajánlott fel a nyereségből.
Gergő kedélyes személyiségével jól elszórakoztatta a cápákat, az üzleti showműsorból lassan már csak a show maradt, míg nem István aztán visszarántotta beszélgetést a hűvös realitások talajára, és olyan kérdésekkel állt elő, melyekre csak komolyan lehetett válaszolni. Végül mindenki legnagyobb megdöbbenésére István beszállt az üzletbe: adott 5 millió forintot 51 százalékért cserébe. Levente erre csak ennyit tudott mondani:
Zulinger Gizella Zigi marketingesként találta ki, hogy szeretne magának egy saját terméket, és kifejezetten bizakodóan indult a cápák elé. A bolygó legkényelmesebb bútoraként vezette fel a Bujtsyt, ami egy óriási szőrgombóc memóriahabbal megtöltve. De kikérte magának, hogy ez babzsák lenne. 16 millió forintot kért a cápáktól 6 százaléknyi üzletrészért. Az eladási számok, a marketingköltségek még meg is győzték volna a befektetőket, ám a termék maga nem, Szabina például azt kifogásolta, hogy luxustermék, amiből ennyit nem lehet eladni. András beleunva Zigi válaszaiba, és a marketingrizsába egy ponton kiakadt:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy cápát sem győzött meg, hogy 200 milliós nyereséget fog összehozni, mint ahogy azt ígéri. Nem talált befektetőt.
A mai műsor egyik legkomolyabb vállalkozója, az este legérdekesebb figurája minden kétséget kizáróan Szalay József volt. Ő az a vállalkozó, aki szeret nagyot álmodni, és nem fél kockáztatni. Növényi alapú pálcikás jégkrémeket gyárt immár 5 éve, és szó szerint az egész életét erre tette fel.
Reménykedett benne, hogy a Cápák ráharapnak Anjuna jégkrémekre és a benne rejlő lehetőségekbe, ám végül nem így lett. Tőle is sikerült kérdeznünk: 50 milliós befektetésért cserébe 5 százalékot kínált a cégedből, kíváncsiak voltunk rá, Balogh Levente ajánlata (25 millió 10%) miért volt elfogadhatatlan számára.
Ennek ellenére József úgy nyilatkozott a Pénzcentrumnak, hogy ugyan a cápák nem fektettek be a vállalkozásába, ő mégis meg fogja tudni valósítani azokat a célokat, amiket kitűzött 2021-re, sőt elmondása szerint a forgatás óta nagyszerűen alakulnak a dolgok.
(Fotó: MTI Fotó: Kovács Attila)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


