Továbbra is fennakadások lehetnek az áruszállításban? Ettől tartanak a fuvarozók

Pénzcentrum2020. június 11. 20:02

A koronavírus-járvány világszerte még soha nem látott módon sújtotta az árufuvarozást. Az időszámítás jelenleg két részre osztható: a koronavírus előtti és utáni időszakra. A kettő között - vagyis jelenleg - világszerte számos tényező megkérdőjelezhetővé vált a gazdaságban, a politikában és a társadalomban egyaránt. Lezárások vannak mindenhol. A korlátozásokat ugyan elkezdték enyhíteni, azonban a közösségi és a gazdasági nyitás csak kis lépésekben indul újra.

A fertőzés egy új, esetleg még pusztítóbb hullámával kapcsolatban továbbra is fokozott az aggodalom. Bármilyen megbízható előrejelzés elképzelhetetlennek tűnik mind a politikai döntéshozók, mind az orvosi és tudományos szakértők részéről.

Egyetlen dolog biztos jelenleg: a bizonytalanság.

Amikor egyes termelési területek leállnak, vagy amikor egy teljes gazdasági ágazatnak - például a tétlen gépjárműgyáraknak vagy az lezárt szállodáknak és éttermeknek - hirtelen már nincs szükségük áruk szállítására, az nyomás alá helyezi a logisztikai hálózatokat. A hálózatokat jellegüknél fogva számos különféle elem alkotja, amelyek szorosan egymáshoz kapcsolódnak az ellátási láncok működtetése érdekében. Ha az egyik elem leáll, az egész gépezet megérzi a hatásokat.

A folyamatban lévő fejlesztéseink szempontjából folyamatosan módosítanunk kell az üzleti döntéseinken és újakat is kell hoznunk

- magyarázza Bernhard Simon, a Dachser vezérigazgatója. Elmondása szerint a Dachser mind központilag, mind az üzleti egységekben válságkezelési bizottságokat hozott létre, amelyek kiváló, átfogó információkat és támogatást nyújtanak az Igazgató Tanácsnak.

Tekintettel az üzleti tevékenységek jelenlegi korlátozásaira, nem kerülhetjük el az ipari termékek üzletágában a volumen visszaesését, különösen Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban

- folytatja Simon. Ezekben az országokban a Road Logistics üzletágakban a szállított tömeg bizonyos esetekben 40%-os visszaesést eredményezett. "Telephelyeink kimagasló kezdeményező képességükről tettek tanúbizonyságot és teljes mértékben a vállalat érdekében cselekedtek. Nekik köszönhetően képesek vagyunk rugalmasak maradni a válságban is, és alkalmazkodni a szállítmányozás megszervezésének körülményeihez, csökkentve a rendszeres menetrend szerinti járatokat." - mondja Simon.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az a tény, hogy ennyire széleskörűen vagyunk jelen az európai logisztikában és különféle vásárlókat és iparágakat szolgálunk ki, bizonyos mértékű védelmet nyújt nekünk abban, hogy reagálhassunk a feltételek változására

- tette hozzá. Míg a nagy élelmiszerfogyasztók, például a szállodák, éttermek és kávézók az év első felében eltűntek, a szupermarketekben a kereslet jelentősen megnőtt. Még ha a pánikvásárlás által kifosztott szupermarketek polcainak a látványától néhányan aggódtak is az esetlegesen megszakadt ellátási láncok miatt, a logisztika mindig is biztosított volt. Minden elfogyott elem automatikusan új megrendeléseket idéz elő, bár néhány napot igénybe vesz, amíg a kereskedő raktára megint megtelik és feltöltheti a polcokat árukkal.

Címkék:
vállalkozás, logisztika, fuvarozás, kiszállítás,