Zsebünkben a pénztárgép, ingyenesen letölthető a NAV ePénztárgép és NAV eNyugta alkalmazása - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerdán.
Tavaly 847 vállalkozás termelt szőlőbort Magyarországon, együttesen 4518 alkalmazottal, 2017-hez képest kettővel kevesebb cég adott 47-tel több embernek munkát - derült ki a Világgazdaság érdeklődésére az Opten Kft. által közölt adatokból. A borászatok összesített árbevétele 118,78 milliárd volt a múlt évben a korábbi 109,8 milliárd után, az adózott eredményük pedig 7,46 milliárd forintra ugrott az előző évi 4,83-ról. Vagyis a céginformációs szolgáltató tájékoztatása alapján a forgalom 8,1, a profit viszont 54,4 százalékkal nőtt. Az összképet azonban valamivel torzítja, hogy a 2018-as tevékenysége után 135 bortermelő nem adott le pénzügyi beszámolót, ez a szám 2017-ben még csak 96 volt, azaz 11,3-ről 15,9 százalékra ugrott az adminisztratív kötelezettségnek eleget nem tevő piaci szereplők aránya.
A működő borászatok 68 százaléka, összesen 584 vállalkozás 100 millió forint alatti árbevételt könyvelt el az Opten adatai szerint, ami arról tanúskodik, hogy hiányoznak a palettáról a közepes méretű cégek, a sok családi kisvállalkozás mellett néhány technológiai fejlettségben és termelési volumenben élen járó óriás határozza meg az ágazatot - írja a Világgazdaság.
Az adatbázis 100 millió és egymilliárd forint közti forgalommal csupán 106 borászatot tart nyilván, egymilliárd felett pedig mindössze 22-t. Az utóbbiak 77,1 milliárd forintos értékesítése mégis az összes borászati bevétel 65 százalékát teszi ki, vagyis meglehetősen koncentrált a szektor. És mivel az uniós támogatások zöme már nem elérhető, a bormarketing pedig leginkább a már bejáratott márkákat segíthet még inkább megerősödni, nem látni, hogyan zárulhatna az olló a kicsik és a nagyok között, legfeljebb az időjárási viszonyoknak való kiszolgáltatottságban lehetnek egyenlők.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


