November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Nagy világmárkák csatlakoztak a L’Oréal és a Carbios összefogásához, hogy támogassák az első enzimes technológiát a műanyagok újrahasznosításában. A L’Oréal és a Carbios együttműködéséhez olyan nagyvállalatok csatlakoztak, mint a Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe. Az összefogás célja, hogy ipari méretekben tegyenek elérhetővé magas minőségű újrahasznosított műanyagot, ezzel támogatva a körforgásos gazdaságot. Az új technológia alapjaiban változtatja meg a PET műanyagok újrahasznosításának módját.
A Carbios olyan egyedülálló és fenntartható technológiát fejlesztett ki, amely specifikus enzimekkel sokkal szélesebb körű PET-műanyag és poliészter szál újrahasznosítására képes, mint más újrafeldolgozási technológiák. A módszer a PET műanyag hulladékot eredeti alkotóelemeire bontja le, amelyeket aztán magas minőségű PET műanyag gyártására lehet felhasználni. Ez az innovatív, szabadalmaztatott technológia lehetővé teszi a PET műanyag ismételt újrahasznosítását és olyan 100%-ban újrahasznosított PET-et hoz létre, amely az új PET-tel egyenértékű, így palackok, flakonok és más csomagolási formák előállítására is alkalmas.
Ez a biológiai megközelítés minden típusú PET műanyaggal (víztiszta, színes, nem átlátszó és többrétegű) és poliészter szállal működik. A folyamat korlátozott hőt igényel és nyomás vagy oldószer használata nélkül működik, ami javítja környezeti hatását, valamint versenyképes megoldást nyújt a globális műanyag-újrahasznosítási arány növelésére.
A partnerségéhez olyan cégek csatlakoztak, amelyek elkötelezettek a fenntartható fejlődés és az innovatív megoldások iránt. A Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe a L’Oréallal együtt dolgoznak azon, hogy támogassák a műanyagok bevonását a körforgásos gazdaságba. A négy éves megállapodás feltételeinek megfelelően a vállalatok arra törekednek, hogy az újonnan kifejlesztett PET újrahasznosítási technológiát piacra vigyék, és növeljék a magas minőségű újrahasznosított műanyagok elérhetőségét.
- jellemezte Jean-Claude Lumaret, a Carbios vezérigazgatój az együttműködést. Philippe Thuvien, a L’Oréal csomagolásért és fejlesztésért felelős alelnöke, megjegyezte:
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.