A kampány szervezői remélik, hogy lendületet adhatnak a változásnak.
A minőségi munkaerő elvándorlását és a külföldi vállalatok versenyelőnyét tekintik a hazai kis- és középvállalkozások jelenleg a legnagyobb kihívásnak, ugyanakkor pozitívan értékelik az adóterhek, adózási szabályok átláthatóságát, és nem tartanak az árfolyamkockázati kitettségtől sem. Míg a családi vállalkozások kevésbé, a magas árbevételű vállalatok jobban érzik a külső tényezők befolyásoló hatását cégük működésére - derült ki egy friss kutatásból.
A kis és középvállalkozások optimisták, piacvezetőként és technológiai úttörőkként pozícionáljak magukat, innováció terén pedig megelőzik versenytársaikat - derül ki az UniCredit Bank és az Inspira 2018-as kkv kutatásából, mely során kis- és középvállalkozások cégvezetőivel vagy tulajdonosaival készített interjúkat. Eredményeik is ezt támasztják alá: túlszárnyalták előzetes üzleti tervüket, és szinte minden gazdasági mutató tekintetében javulást, növekedést jósolnak maguknak.
A legnagyobb kihívás
A kis- és középvállalkozások szempontjából az elmúlt három évben kedvezően alakult a makrogazdasági környezet: bővült a gazdaság, erősödött a belföldi vásárlóerő, a belföldi piacra termelő kkv-k értékesítési lehetőségei nőttek, javult a versenyképesség. Ez a kedvező gazdasági környezet mégsem párosul hurrá-optimizmussal még a legderűlátóbbak között sem.
A cégek ugyan rendkívül optimisták a magyar vállalkozások adóterhei, az adózási szabályok átláthatóságával kapcsolatban és az árfolyamkockázati kitettséget is csupán a nemzetközi kereskedelemben érdekelt, export-import tevékenységet is folytató cégek tartják veszélyforrásnak.
ezt az általános tendenciát a kutatás is megerősíti. A munkaerőpiac kínálati oldalának mennyiségi szűkülése és minőségi gyengülése az elvándorlások következtében szintén problémát jelent.
Hisznek az okos megoldásokban
Leggyakrabban azzal az állítással értenek egyet, hogy a saját piacuk szereplői egyre több innovatív megoldásba fognak befektetni. A beruházásösztönző EU-s és kormányzati pályázati lehetőségekben nem igazán bíznak, de nagyon optimisták a tekintetben, hogy a piaci kereslet jelentősen növekedni fog termékeik és szolgáltatásaik iránt, és hogy vállalkozói díjaik is emelkedhetnek.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A külső tényezők
Az egyik meglepő eredmény, hogy míg a legoptimistább családi vállalkozások valamivel több mint egyharmada érzi úgy, hogy vállalkozása nem függ külső tényezőktől, stabil lábakon áll, a vállalkozás sorsa saját kezében van, addig az egyébként általában optimistább magas árbevételű nagyvállalatok mindössze 12 százaléka gondolja ugyanígy, több mint 50 százalékuk szerint viszont vállalatuk jövőbeni sikeres működése sok külső tényezőtől függ, amelyekre korlátozott a ráhatásuk.
A családi vállalkozások szerint a hazai és EU-s pályázati rendszer, a központi szabályozások, a banki hitelkonstrukciók, de még a minőségi munkaerő megszerzése sem igazi fokmérője vagy befolyásolója vállalkozásuk sikerének. Bíznak a termékeik és szolgáltatásuk erejében, nem tartanak a felbukkanó konkurensektől, egyedül az előállítási és beszerzési áraik tekintetében éreznek némi kiszolgáltatottságot.
"Az UniCredit a saját ügyfélkörében is tapasztalja a kkv-k optimizmusát: ügyfeleink a főbb pénzügyi mutatóik alapján bizakodóbban tekintenek a jövőbe. Az időnként nehéz piaci helyzet és a rendkívüli munkaerő-elvándorlás ellenére is sok cég derűlátó a növekedést, az eszközállomány-bővülést tekintve, mert bízik a szolgáltatása, terméke erejében. Ügyfeleink közül számos kkv számít nagyobb árbevételre, nagyobb profitra, terméke, szolgáltatási köre bővülésére, ami jelentős bizakodásra ad okot piaci helyzetünk és jövőbeli kilátásaink viszonylatában" - mondta Bolyán Róbert, az UniCredit Bank kis- és középvállalkozási üzletágának igazgatója.

Óriási olívaolaj csalást lepleztek le Magyarországon: ezek a termékek érintettek, mindenkit átvertek
Az ellenőrzés nyomán több termék esetében is megállapították, hogy azokon a termékforgalmazásért felelős vállalkozás adatai nem voltak feltüntetve.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel ma: ezek a tényezők számítanak igazán
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


