A gyermekek dühkitörései sok szülőnek okoznak fejtörést, derül ki egy friss amerikai felmérésből. A szülők
A minőségi munkaerő elvándorlását és a külföldi vállalatok versenyelőnyét tekintik a hazai kis- és középvállalkozások jelenleg a legnagyobb kihívásnak, ugyanakkor pozitívan értékelik az adóterhek, adózási szabályok átláthatóságát, és nem tartanak az árfolyamkockázati kitettségtől sem. Míg a családi vállalkozások kevésbé, a magas árbevételű vállalatok jobban érzik a külső tényezők befolyásoló hatását cégük működésére - derült ki egy friss kutatásból.
A kis és középvállalkozások optimisták, piacvezetőként és technológiai úttörőkként pozícionáljak magukat, innováció terén pedig megelőzik versenytársaikat - derül ki az UniCredit Bank és az Inspira 2018-as kkv kutatásából, mely során kis- és középvállalkozások cégvezetőivel vagy tulajdonosaival készített interjúkat. Eredményeik is ezt támasztják alá: túlszárnyalták előzetes üzleti tervüket, és szinte minden gazdasági mutató tekintetében javulást, növekedést jósolnak maguknak.
A legnagyobb kihívás
A kis- és középvállalkozások szempontjából az elmúlt három évben kedvezően alakult a makrogazdasági környezet: bővült a gazdaság, erősödött a belföldi vásárlóerő, a belföldi piacra termelő kkv-k értékesítési lehetőségei nőttek, javult a versenyképesség. Ez a kedvező gazdasági környezet mégsem párosul hurrá-optimizmussal még a legderűlátóbbak között sem.
A cégek ugyan rendkívül optimisták a magyar vállalkozások adóterhei, az adózási szabályok átláthatóságával kapcsolatban és az árfolyamkockázati kitettséget is csupán a nemzetközi kereskedelemben érdekelt, export-import tevékenységet is folytató cégek tartják veszélyforrásnak.
ezt az általános tendenciát a kutatás is megerősíti. A munkaerőpiac kínálati oldalának mennyiségi szűkülése és minőségi gyengülése az elvándorlások következtében szintén problémát jelent.
Hisznek az okos megoldásokban
Leggyakrabban azzal az állítással értenek egyet, hogy a saját piacuk szereplői egyre több innovatív megoldásba fognak befektetni. A beruházásösztönző EU-s és kormányzati pályázati lehetőségekben nem igazán bíznak, de nagyon optimisták a tekintetben, hogy a piaci kereslet jelentősen növekedni fog termékeik és szolgáltatásaik iránt, és hogy vállalkozói díjaik is emelkedhetnek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A külső tényezők
Az egyik meglepő eredmény, hogy míg a legoptimistább családi vállalkozások valamivel több mint egyharmada érzi úgy, hogy vállalkozása nem függ külső tényezőktől, stabil lábakon áll, a vállalkozás sorsa saját kezében van, addig az egyébként általában optimistább magas árbevételű nagyvállalatok mindössze 12 százaléka gondolja ugyanígy, több mint 50 százalékuk szerint viszont vállalatuk jövőbeni sikeres működése sok külső tényezőtől függ, amelyekre korlátozott a ráhatásuk.
A családi vállalkozások szerint a hazai és EU-s pályázati rendszer, a központi szabályozások, a banki hitelkonstrukciók, de még a minőségi munkaerő megszerzése sem igazi fokmérője vagy befolyásolója vállalkozásuk sikerének. Bíznak a termékeik és szolgáltatásuk erejében, nem tartanak a felbukkanó konkurensektől, egyedül az előállítási és beszerzési áraik tekintetében éreznek némi kiszolgáltatottságot.
"Az UniCredit a saját ügyfélkörében is tapasztalja a kkv-k optimizmusát: ügyfeleink a főbb pénzügyi mutatóik alapján bizakodóbban tekintenek a jövőbe. Az időnként nehéz piaci helyzet és a rendkívüli munkaerő-elvándorlás ellenére is sok cég derűlátó a növekedést, az eszközállomány-bővülést tekintve, mert bízik a szolgáltatása, terméke erejében. Ügyfeleink közül számos kkv számít nagyobb árbevételre, nagyobb profitra, terméke, szolgáltatási köre bővülésére, ami jelentős bizakodásra ad okot piaci helyzetünk és jövőbeli kilátásaink viszonylatában" - mondta Bolyán Róbert, az UniCredit Bank kis- és középvállalkozási üzletágának igazgatója.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.