Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter belső kormányzati harcot folytat a magyar kkv-k támogatásáért.
Nehéz helyzetben vannak a magyar kis- és középvállalkozások: a nemzetközi cégekhez képest igencsak le vannak maradva a digitális fejlődést tekintve. Pedig ma már a korszerű technológia alkalmazása elengedhetetlen a kisvállalkozások számára is, ha versenyképesek szeretnének maradni, új piacokat akarnak felfedezni vagy külföldön szeretnének terjeszkedni. A Pénzcentrum szervezésében a Google Magyarország támogatásával, szakértők segítségével jártuk körbe azt, hogy a hazai kkv-k hogyan alkalmazhatják a legmodernebb technológiákat, hogyan fejleszthetik a cégüket anélkül, hogy vagyonokat kellene erre költeniük.
Annyira gyors léptékben terjed és fejlődik a digitális technológia, hogy nehéz tartani azzal a tempót. Pedig a korszerű technológia alkalmazása elengedhetetlen a kis- és középvállalkozások számára is, ha versenyképesek akarnak maradni, vagy új piacokat akarnak felfedezni, esetleg külföldön szeretnének terjeszkedni. A Pénzcentrum szervezésében a Google Magyarország támogatásával szakértők segítségével jártuk körbe a témát, hogyan lehetne úgy fejleszteni a vállalatokat, hogy azok versenyképesek maradjanak, új piacokat fedezhessenek fel, esetleg külföldön terjeszkedhessenek, mindezt úgy, hogy nem feltétlenül akarnak erre vagyonokat költeni.
Dr. Nikodémus Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium Digitális Gazdaság és Innovációs Főosztályának főosztályvezetője nyitóbeszédében kiemelte, hogy a digitális technológia fejlődésének igazi kérdése az, miként működik együtt az ember a digitális gépekkel. "
- jegyezte meg, de hozzátette, ez csak megfelelő oktatási háttérrel működhet. Vagyis olyan felnőttképzésekre van szükség, ami a digitalizációval lépést tud tartani, és erre kell fektetni a hangsúlyt. Dr. Nikodémus Antal előadásában megemlített több, ezen a területen hozott magyar kormányzati lépést, így például a Digitális jólét programot és az Ipar 4.0 programot, amelynek lényege, hogy növelje a vállalatok versenyképességét, termelékenységét, egyúttal csökkentse a költségeket. A program célja az is, hogy minél többen új piacokra léphessenek be.
Dr. Radácsi László, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektori tanácsadója, a Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ igazgatója is kiemelte, több kutatás is alátámasztja, hogy a magyar cégek igencsak el vannak maradva a digitalizáció terén.

- mondta, hozzátéve, 5-ös skálán nagyjából 2-es szinten van a magyar kkv-k digitális fejlettsége, ami elgondolkodtató.
- mondta. Az is kiderült, hogy inkább a nagyobb létszámú kkv-k innoválnak, de az innovációs teljesítmény nem függ az árbevételtől, vagyis a kevesebb árbevételű vállalatok is fordítanak erre pénzt. Az is érdekes, hogy a kisebb cégek inkább szervezeti innovációra költenek, a nagyobbak pedig az új piacok meghódítására.
- mondta ezt egyébként a Pénzcentrumnak adott interjújában is. Úgy fogalmazott, fel kell rázni az embereket, "mert ha nem cselekszel, nagyon nagy bajban leszel". Ennek kulcsát ő is az oktatásban látja, a megoldást az élethosszig tartó tanulás jelenti. Annak ellenére, hogy az eredményeik lehangoló képet mutatnak, úgy fogalmazott, optimista, és ha a sok szereplő (vagyis a vállalkozások, az NGM, stb) összefog, a folyamatot, vagyis a lemaradást még meg lehet állítani és fel lehet zárkózni az ipar 4.0-ban elöljáró országok közé.
Hogy ez elhatározás kérdése, azt Égly Csaba, a Google üzletfejlesztési tanácsadója is megerősíti.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Arra a kérdésre, mikor érdemes elindulnia a cégeknek a digitalizáció útján, azt válaszolta, 5 évvel ezelőtt kellett volna. Viszont senki sem csúszott még le semmiről, ráadásul a jövőt az ázsiai piac jelenti. jelenleg ugyanis nagyjából a társadalom fele használja napi szinten az internetet, mondjuk 3,5 milliárd ember, de 2021-re ez a szám várhatóan meg fog kétszereződni. Az új felhasználók nagy része Ázsiából érkezik, épp ezért érdemes azt a piacot megcélozni.

Szóval, ha megvan az elképzelés, jöhetnek azok az ingyenes, bárki számára elérhető eszközök, melyekkel sikerre vihetjük a vállalkozásunkat. Az első lépés, hogy megismerjük a közönségünket, majd meg kell szólítani őket, méghozzá úgy, hogy az gyors és eredményes legyen. Vagyis elengedhetetlen egy gyors, reszponzív, mobilbarát honlap, amely alig néhány másodperc alatt betölt. Ez így persze egyszerűen hangzik, de nézzük, hogyan is működik ez a gyakorlatban.
Csillag Gábor, a Nanushka divatcég digitális igazgatója mesélt arról, a cég hogyan kezdett újra mindent a nulláról.
- mondta előadásában, amiben arról is beszélt, a Nanushka digitális profiljának legfontosabb eleme az Instagram. A legfontosabb szerinte, hogy a ma már ingyenesen elérhető eszközöket egy cég jól tudja használni, és mixelje is őket, így olyan értékes adatokhoz férhet hozzá, amelyek ismeretében a cégvezetők sikeressé tehetik a vállalatot. A Nanushkánál az adatok alapján egyértelművé vált, hogy érdemes az USA felé nyitni, azon belül is New Yorkot, Los Angelest, Miaimit és San Franciscot megcélozni.

Európán belül London és Párizs meghódítása a cél, és nyitnak Ausztrália felé is. A jó marketinghez nélkülözhetetlen felmérni, ki a célközönség. Ő azt javasolja, ha valaki nincs otthon ebben, vagy kisvállalkozás esetén például kevés az ember, érdemes valamilyen ügynökségre bízni a dolgot: időt spórolhat így magának a vezető, és pénzt is. Ugyan ez költséggel jár, de Csillag Gábor szerint hamar megtérül a befektetés, és már a legelején nagyon látványosak az eredmények.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Többtucat termék árát csökkentette a Lidl: ezeknél a leglátványosabb a változás
Az árréstoppal érintett termékeken kívül is jelentős árcsökkentéssel találkozhatnak a vásárlóka a Lidl boltjaiban.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


