Két alig ismert magyar vállalkozó, aki néhány év alatt rommá kereste magát

2018. április 12. 16:30

Habár vannak eltérések a különböző országok között, de úgy tűnik, Európa végre kiheverte a gazdasági válságot. A kilábalás egy részét a virágzó start-upok és a gyorsan növekvő vállalatok révén sikerült elérni, amelyek szerte a kontinensen egészséges jövedelmi adatokat könyvelhetnek el, illetve munkahelyeket teremtenek. Egy friss tanulmány 31 különböző európai országban listázza azokat a vállalatokat, melyek jövedelmi szempontból a legmagasabb éves növekedési rátát érték el 2013 és 2016 között.

Ha nem is egyenlő mértékben, de Európa végre felgyógyul a gazdasági válságból. A kilábalás egy részét a virágzó start-upok és a gyorsan növekvő vállalatok révén sikerült elérni, amelyek szerte a kontinensen egészséges jövedelmi adatokat könyvelhetnek el és munkahelyeket teremtenek. A Statista és a Financial Times elkészítették FT 1000 nevű összeállításuk második kiadását, amely 31 különböző európai országban listázza azokat a vállalatokat, melyek bevételei a legnagyobb mértékben növekedtek 2013 és 2016 között.

Talán nem meglepő, hogy az összesítésben többnyire nyugat-európai országok vállalkozásai szerepelnek, ugyanakkor két magyarországi cég is felkerült a listára. Ráadásul egészen előkelő helyre: az 1000 vállalatot összegző listán a 103. helyre került a budapesti székhelyű Supercharge, 132. helyre pedig a győri székhelyű Attrecto nevű vállalat. A számítógépes programozással, fejlesztésekkel foglalkozó cégek 2013-2016 között jelentős, 1 124 illetve 902 százalékos növekedést értek el a bevételük tekintetében.

A listát a nagy-britanniai székhelyű Deliveroo vállalat vezeti, amely elképesztően magas, 107 117 százalékos emelkedést ért el a bevételei terén. A lista első tíz helyét egyébként brit, német, spanyol és francia vállalkozások foglalják el.

Jelentős különbségek vannak a listán szereplő vállalatok között abból a szempontból, hogy mennyivel nőtt az alkalmazotti létszám a szóban forgó három évben. A már említett Deliveroo például 1 046-tal foglalkoztatott több embert 2016-ban, mint 3 évvel korábban, de például a második helyezett Thermondo esetében ez a különbség csak 280. A magyarországi vállalatoknál ezen a téren még kevesebb a növekedés: a Supercharge-nál 26, az Attrectónál pedig 36 fő.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 24. szombat
Eszter, Eliza
21. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 24. 18:28