November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés. A szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. Az évről évre gyorsuló növekedés azonban megtorpanni látszik. Mindezek mellett a magyar online vásárlók továbbra is rendkívül árézékenyek, nem szeretnek sem előre fizetni, sem töbletköltséggel számolni a házhoz szállítás kapcsán. Ebből pedig egyenesen következik, hogy simán hajlandóak maguktól lemondani a gyors, aznapi vagy másnapi (általában költségesebb) kiszállításokról.
Míg a kiskereskedelem egésze 2017-ben hozzávetőleg csak 6 százalékkal bővült, addig az online piac csaknem 18 százalékkal növelte bevételeit. Ez pedig azt jelenti, hogy a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3 százaléka származik internetes értékesítésből - hangzott el a GKI és az Árukereső.hu szerda reggeli sajtóreggelijén.
Árérzékeny magyarok
- hívta fel a figyelmet Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője. Ennek ellenére Magyarországon megközelítőleg 3 millió online vásárlót lehet számon tartani. Budapest ennek a tömegnek "csupán" a 25 százalékát adja, tehát a kereskedőknek létfontosságú, hogy tágabb piacban gondolkodjanak és úgymond a vidékre is nagy hangsúlyt fektessenek.
Az online magyar vásárlók legnagyobb része a rutinosok közé sorolható, sőt 29 százalékuk kifejezetten utánajárónak számít, ami azt jelenti, hogy lassan, de körültekintően vásárolnak. Ők jellemzően férfiak, míg az akcióvadászok (a teljes vásárló réteg 6 százaléka), akik jellemzően nők, hajlamosak elcsábulni az ad hoc akciók iránt.
Mindezek mellett a magyar vásárlók leginkább az ígértek betartására érzékenyek. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos vásárlónak nem lényeg az, hogy még akár aznap vagy másnap átvegye megrendel csomagjait, sokkal fontosabb számára, hogy a kereskedő betartsa az ígéreteit, azaz ha öt napot ígér 5 nap múlva legyen ott a csomag, ha két hetet, akkor két hét múlva.
- világított rá GKI szakértője.
Mégiscsak megőrültünk november végén
A tavalyi kiugró eredmények elérésében fontos szerepet játszott a karácsonyt megelőző hónap sztáreseménye a BlackFriday. Az itthon csak fekete péntekként elhíresült, esetenként nagyobb füsttel, mint lánggal égő, egyszeri, online vásárlási alkalom ugyanis a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötödét, azaz közel nettó 27 milliárd forintot realizált egyetlen napon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta el Madar Norbert.
Hiába azonban a kiemelkedő fekete pénteki bevételek, kijelenthető, hogy az eufória érzése nem csak a vásárlókat, de a kereskedőket is sok esetben megszédítette, azaz arra sarkallta, hogy még véletlenül se maradjanak ki a felhajtásból. A kereskedői részvételi arány 2017-ben volt a legmagasabb, mégis leginkább a legnagyobb webáruházak voltak képesek igazán érvényesülni.
Nem meglepő, hogy a kisebb szereplők inkább kényszerként élik meg a novemberi felhajtást. Ez a megosztás a számokban is látszik, összességében ugyanis a boltok 28 százalékánál hozott a vártnál jobb eredményt, miközben a 30 százalékuknál kifejezetten alulteljesített a nap.
Mit hozhat 2018?
A szakértők szerint maradhat a 18 százalékos növekedés, azonban a kereskedőknek sokkal személyesebbé kell tenniük az oldalukat. Ez azt jelenti, hogy személyre szabottan kell a készletinformációt eljuttatni a potenciális vásárlókhoz. Nem tehetik meg például azt, hogy a megrendelt áruról utólag derüljön ki, hogy nincs készleten.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.