27 °C Budapest

Édes magyar borokkal árasztanánk el Amerikát: vajon ízlik majd nekik?

MTI
2018. február 19. 14:00

Elindult "Az aszú éve" kampány az Egyesült Államokban, ahol egy éven keresztül a magyar borokat, elsősorban az aszúféléket népszerűsítik majd. 

A kampány a washingtoni magyar nagykövetségen szombaton tartott borkóstolóval kezdődött meg. A rendezvényen részt vettek a washingtoni diplomáciai, politikai és üzleti élet szereplői, borkereskedő- és forgalmazó cégek vezetői, valamint csaknem 30 étterem borbeszerzői és kiemelt sommelier munkatársai is.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), mint a közösségi bormarketingért felelős szervezet és a Vinum Tokaj International (VTI) - mint amerikai brand-, és piacépítő cég - együttműködésének keretében, az ügynökség támogatásával, hat kiemelt tokaji borászat mutatkozott be. A vendégek megízlelhették a Béres Szőlőbirtok, a Chateau Dereszla, a Grand Tokaj, a Gróf Degenfeld Szőlőbirtok, a Patrícius Borház, valamint a Royal Tokaji - italait.

Szabó László nagykövet, "Magyarország, a kreativitás hazája" címmel tartott előadást, amelyben a magyar borok országimázs-építésben, a magyar kultúra, a hagyományok és a gasztronómia "üzenetének" közvetítésében betöltött szerepét emelte ki. A Tokaji borvidéket és a borokat Molnár Péter, a Patrícius Borház ügyvezetője, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnökségi tagja mutatta be.

A tokaji aszú a világ egyik legismertebb, legkomplexebb édes bora, elismert, magasra pozícionált termék, amely 500 éves hagyományával és egyedi történetével egyértelműen Magyarországhoz köthető. Az aszút a szakemberek a borkészítés művészetének tartják, egyenesen műremeknek, amely a fogyasztó számára utánozhatatlan, egyedülálló élményt nyújt.

A magyar nagykövet hangsúlyozta: az egy esztendeig tartó kampány célja, hogy különleges figyelmet irányítson a magyar borokra, kiemelten az aszúra és a tokaji édes borkülönlegességre, valamint különböző szakmai fórumokon, illetve folyamatos média megjelenésekkel segítse bejutásukat az észak-amerikai piacra.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 14. szombat
Vazul
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?