A választék részét képezik a SPAR saját márkás termékei.
140 milliós bírságot kapott a Magyar Éremkibocsátó Kft., mert hamisan azt a látszatot keltette, hogy ingyenesen biztosítja az 1956-os forradalom 60. évfordulója alkalmából kibocsátott emlékérmet. De elhallgatta az is, hogy több termék rendelése esetén termékenként számítja fel a csomagolási és a postázási költségeket. Később a Magyar Érmekibocsátó Kft. is megszólalt a témában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Magyar Éremkibocsátó Kft.:
valótlanul sugallta 2014 áprilisától, hogy hivatalos háttérrel rendelkezik, és a különböző érméket népszerűsítő reklámstratégiáját teljes egészében a hivatalosság, az állami elismertség látszatára építette, így például
- televíziós reklámjai teljes mértékben eltértek a kereskedelmi reklámok képi és hangzásvilágától; e reklámfilmekkel a hivatalos közlemények hangulatát tükrözte,
- direkt marketing küldeményeit, tévéreklámjait fontos információ/tájékoztatás felirattal tette közzé,
- a hivatalos eljárásokban alkalmazott ügyszámokra hasonlító számozást alkalmazott,
- direkt marketing küldeményeit a hivatalos iratok kezelésekor alkalmazott, stilizált mintával csomagolta, amely a belső tartalom felbontás nélküli olvashatatlanságát hivatott szolgálni;
Megtévesztette a fogyasztókat az emlékérem ingyenességét tekintve 2015 februárja és áprilisa között. Egy termék ingyenesként történő reklámozása ugyanis kizárólag az áru birtokbavételével összefüggő elengedhetetlen költségek felszámítását teszi lehetővé, azonban a vállalkozás olyan költségeket is felszámított csomagolási és postaköltségként (pl. kesztyűs kézzel történő csomagolás, 6 db-os éremtartó mappa, buborékos boríték), amelyek nem tekinthetők az emlékérem birtokbavételénél elengedhetetlennek.
Nem nyújtott tájékoztatást 2011 márciusa és 2016 júliusa között arról, hogy minden terméknél külön-külön számítja fel a csomagolási és a postaköltséget, ha a fogyasztó egyszerre több terméket rendel.
A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- a jogsértő kereskedelmi gyakorlat intenzív volt és hosszabb ideig tartott, így a fogyasztói érdeksérelem kiterjedtnek tekinthető;
- a kampányüzenetek a fogyasztók széles körét érték el, így a jogsértés potenciális hatása jelentősnek tekinthető;
- a jogsértő kereskedelmi gyakorlat erőteljesnek minősül az 1956-os érem esetében, mert az ingyenesség ígérete egyértelműen eljutott a fogyasztókhoz;
- a vállalkozás a jogsértésekkel jelentős gazdasági előnyhöz jutott.
- Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a vállalkozás
- az 1956-os emlékérem és a csomagolási és postaköltségek kapcsán visszafizette a fogyasztóknak okozott kárt;
- módosította gyakorlatát;
- kikérte az Önszabályozó Reklámtestület véleményét reklámkampányáról.
A fentieket követően a GVH korrekciós tényezőként vette figyelembe a bírságösszeg meghatározásánál, hogy a Magyar Éremkibocsátó Kft. - ismétlődő jogsértése miatt - visszaeső, így a bírság összegét a korábbi jogsértés súlyosságával arányosan növelte
FRISS!
Reagált a Magyar Érmekibocsátó Kft. a Gazdasági Versenyhivatal 140 millió forintos bírságára; szerintük a cég a törvényi előírásokat betartotta, a reklámfilmjük pedig nem sérti a hatályos jogszabályokat. Íme a társaság hivatalos közleménye:
"A Magyar Éremkibocsátó Kft. megalapozatlannak tartja a Gazdasági Versenyhivatal elmarasztaló határozatát és azzal szemben fellebbezéssel él, mivel a cég tevékenysége a hatályos törvényi előírások betartásával jogkövető magatartáson alapul. A Versenyhivatal által kifogásolt TV reklámfilmmel kapcsolatban az Önszabályozó Reklám Testület etikai bizottsága egyhangúlag úgy foglalt állást, hogy az a hatályos jogszabályok rendelkezéseit és a Magyar Reklámetikai Kódex előírásait nem sérti.
A Magyar Éremkibocsátó Kft. a világ legismertebb pénzverdéinek hivatalos forgalmazójaként kellő tekintéllyel és komolysággal kínálja vásárlóinak ajánlatait. Saját kibocsátásainak témaválasztása is indokolja, hogy kereskedelmi kommunikációja formális és mértéktartó legyen, hiszen például az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulójára kibocsátott emlékérem marketinganyagainak tükrözniük kell az esemény történelmi jelentőségét. A Versenyhivatal által kifogásolt TV reklámfilmmel kapcsolatban az Önszabályozó Reklám Testület etikai bizottsága egyhangúlag úgy foglalt állást, hogy az a hatályos jogszabályok rendelkezéseit és a Magyar Reklámetikai Kódex előírásait nem sérti.
A Gazdasági Versenyhivatal által 2014 áprilisában kiszabott 100 millió Ft-os bírság felülvizsgálata jelenleg a Kúria előtt van, ezzel együtt a társaság az abban kért változtatásokat maradéktalanul végrehajtotta, amelyet a 2015 decemberében lezárult utóvizsgálat során maga a Versenyhivatal is elismert.
Ahogyan a Magyar Éremkibocsátó a GVH előtti eljárásban is előadta, az 1956-os emlékérem kibocsátásából nem származott haszna, az érmeket ingyenesen biztosította a megrendelői számára. TV reklámfilmjében és valamennyi marketinganyagán feltüntette, hogy maga az érem ingyenes, csupán a az 1490 Ft-os csomagolási és postaköltséget kellett megtéríteni. A Versenyhivatal előzetes álláspontjából azonban látható volt, hogy a nulla Ft-os termék esetében a csomagolási költség továbbhárítását indokolatlannak tartotta, ezért azt a Magyar Éremkibocsátó Kft. közel 30.000 ügyfélnek visszafizette. A társaság számára kiemelten fontos ügyfelei bizalma, ezért a több termék egyszerre történő megrendelése esetén fennálló, rendszerhibából adódó többszörösen felszámított csomagolási és postaköltséget az érintett fogyasztóknak szintén visszatérítette.
A Magyar Éremkibocsátó Kft. küldetése a numizmatika széles körben történő megismertetése. A vállalat immár öt éve azon dolgozik, hogy ügyfelei számára értéket közvetítsen, amely küldetés sikerességét több tízezer vásárlójának elégedettsége bizonyítja."
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








